Oszczędzamy budżet w Google Ads

Kampanie reklamowe w Google Ads to praktycznie nieodłączny element wszystkich strategii reklamowych w internecie. Nie jest to nic dziwnego – 90% użytkowników w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google.

Google w ostatnim czasie próbuje, jak najbardziej uprosić zarówno interfejs jak i stworzenie kampanii na koncie reklamowym, jednak nie są to wystarczające kroki, aby nasze działania reklamowe okazały się skuteczne, a co najważniejsze, by nasz budżet reklamowy był racjonalnie wykorzystywany.

Poniżej chciałbym Wam zaprezentować kilka wartościowych i krótkich wskazówek, które pozwalają pracować optymalnie, uzyskiwać wymierne efekty i sensownie wykorzystywać budżet reklamowy.

Kampanie inteligentne w wyszukiwarce

Jest to stosunkowo „nowa – nowość” zaproponowana przez Google, zapewne ukierunkowana dla użytkowników, którzy dopiero co poznają tajniki Google Ads. Jednak, jak zawsze – tam, gdzie na skróty, nigdy nie jest najlepiej, a nawet i przyzwoicie. Dlaczego? Zacznijmy od początku. W kampanii inteligentnej w wyszukiwarce konfigurujemy tylko kilka elementów: cel – geolokalizacja – słowa – reklamy – budżet. Prosty, przyjemny temat i co najważniejsze nie zajmuje to dłuższej chwili. Wydaje się, że wszystko idealnie. Pamiętaj jednak, że nie tworzysz tutaj grup reklam, nie masz kontroli nad dopasowaniami słów kluczowych, nie możesz też segmentować swojej oferty pod kątem działań użytkowników. Jednym zdaniem – nie masz kontroli nad kampanią. 


WAŻNE!

Przełącz się na tryb eksperta.


Kampania w wyszukiwarce i sieci reklamowej

Podczas tworzenia kampanii reklamowej w Google Ads, na pierwszych ekranach jej konfiguracji spotykasz się z takim widokiem:

 

Sieć wyszukiwania czy sieć reklamowa

 

Pamiętaj jedna kampania – jedno medium. Podziel kampanię pod względem medium, w którym będą wyświetlane Twoje reklamy. Dlaczego? Sieć wyszukiwania i sieć reklamowa to dwa zupełnie osobna kanały. Sieć wyszukiwania odpowiada na pytania użytkowników, natomiast sieć reklamowa dociera do osób, które przeglądają określone treści, interesują się daną tematyką. Sieć reklamowa może zapoczątkować ścieżkę konwersji, ale w niewielkim stopniu działa na ostatnim etapie.


WAŻNE!

Sieć wyszukiwania i sieć reklamowa to dwa zupełnie osobna kanały. Sieć wyszukiwania odpowiada na pytania użytkowników, natomiast sieć reklamowa dociera do osób, które przeglądają określone treści, interesują się daną tematyką.


Listy wykluczające słowa kluczowe

Skorzystaj z list wykluczających. Bardzo często w rozmowach z naszymi Klientami okazuje się, że kampanie reklamowe nie posiadają list wykluczających. Budowanie wykluczeń jest ważne z punktu widzenia budżetu i późniejszej optymalizacji kampanii. Wpływa na uporządkowanie fraz kluczowych oraz zapytań, na które pojawiają się Twoje reklamy.

 

Lista wykluczeń w Google Ads

 

Strategia ustalania stawek w Google Ads

Podobnie jak w przypadku kampanii inteligentnej – korzystaj z CPC ustawiane samodzielnie. Wszystko co zrobisz samodzielnie, będzie miało własny efekt. Kontroluj, zmieniaj, działaj logicznie. Skorzystanie z domyślnej strategii nie do końca będzie spełniać Twoje cele biznesowe. Automatyczne strategie są oparte na modelu maksymalizuj liczbę kliknięć. Wygenerowanie jak największej liczby kliknięć przy jak najniższym koszcie to niekoniecznie Twój cel biznesowy jak i reklamowy.


WAŻNE!

Duża liczba kliknięć nie zawsze będzie oznaczała konwersje.


Listy remarketingowe w wyszukiwarce (RLSA)

Obserwujemy wśród naszych Klientów znajomość pojęcia remarketingu, co jeszcze 2-3 lata temu nie było aż tak często spotykane i oczywiste. Jednak występuje problem z tworzeniem jego konfiguracji. Nadal dla większości remarketing oznacza – ponowne przyciągnięcie użytkownika, który był na naszej stronie, a więc wyświetlanie reklam wszystkim użytkownikom, którzy weszli do firmy. Z definicji – pełna racja. Jednak można to zrobić o wiele lepiej, co będzie skutkowało zdecydowanie lepszymi efektami i efektywniejszym wykorzystaniem Twoich pieniędzy w budżecie reklamowym. Przygotuj listy remarketingowe dostosowane do procesu zakupowego w Twoim biznesie. To pozwoli nie tylko na dostosowywanie stawek w zależności od zachowania użytkowników na poszczególnych listach, ale również na kierowanie bardziej spersonalizowanego komunikatu w zależności od tego, czym był zainteresowany na Twojej stronie.


WAŻNE!

Podziel listy remarketingowe w zależności od procesu zakupowego. Kategorie – produkty/usługi – koszyk/cennik.


Mam nadzieję, że powyższe rady pozwolą Ci na udoskonalania swoich kampanii reklamowych oraz podpowiedzą dodatkowe rozwiązania. Jeśli masz problem, z którym nie możesz sobie poradzić – napisz do nas, korzystając z formularza u dołu strony. Pomożemy Ci znaleźć i wdrożyć rozwiązanie.

Poniżej podrzucam kilka linków do tekstów, które uzupełniają temat kampanie reklamowe Google Ads.


Czytaj także:

  1. https://cgmarketing.pl/jak-uzupelnic-budzet-na-koncie-reklamowym-google-ads
  2. https://cgmarketing.pl/seo-i-googleads-co-nowego
  3. https://cgmarketing.pl/remarketing-docieranie-do-osob-ktore-odwiedzily-twoja-strone
  4. https://cgmarketing.pl/najskuteczniejsze-rozmiary-reklam-w-remarketingu-google-adwords
 

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 10.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgm-agencja-reklamy

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie