Najskuteczniejsze rozmiary reklam w remarketingu Google AdWords
Najbardziej skuteczne są reklamy dostosowane do potrzeb konkretnego klienta. Reklamy graficzne często lepiej przyciągają uwagę użytkownika niż zwyczajne reklamy tekstowe, dzięki czemu mogą pomóc zaistnieć Twojej marce i umocnić jej obecność w wielu różnych zakątkach internetu.
Reklamy graficzne wykorzystują obraz lub interaktywną grafikę, by zaprezentować produkty lub usługi. Obowiązuje je ta sama polityka co reklamy tekstowe, a także stosuje się do nich te same wymagania techniczne. Wszystkie reklamy graficzne muszą zostać zatwierdzone jako „dla całej rodziny”, aby mogły zostać zaprezentowane w sicie reklamowej Google.
Generalną zasadą jest unikanie jakiegokolwiek ograniczania się i testowanie wszystkich możliwości jakie daje nam narzędzie. Nigdy nie jesteśmy w stanie stwierdzić, która z funkcji bądź możliwości okaże się dla naszego biznesu, kampanii bądź pojedynczego produktu najlepszym rozwiązaniem w promocji i podniesieniu współczynnika konwersji. Wszelkie limity i ograniczenia, np. wyłączenie określonych formatów reklam, mogą spowodowoać utratę szansy na zwrócenie uwagi potencjalnego klienta w najbardziej odpowiednim momencie,a ten ma kluczowe znaczenie w zautomatyzowanym remarketingu.
Algorytm Google AdWords wykorzystuje wiele sygnałów, by określić te momenty, kiedy klienci są najbardziej skłonni do zakupu i odpowiednio dostosowuje do nich stawki. Rozważmy przykład. Załóżmy, że jesteś przed zakupem butów, idzie wiosna – czas poszukać odpowiedniego obuwia. Dodałeś wybrany produkt do koszyka, jednak z różnych względów nie dokonujesz transakcji i porzucasz koszyk. Który moment będzie statystycznie najlepszy aby wyświetlić Tobie reklamę aby dokończyć zakup? Dokładnie tak, prawdopodobieństwo konwersji jest znacznie wyższe zaraz po porzuceniu, gdy jesteś jeszcze w nastroju zakupowym, niż po upływie np. 48h od chwili porzucenia koszyka. Aby zwiększyć szansę dotarcia z reklamą do Ciebie ważne jest korzystanie z maksymalnej liczny rozmiarów i formatów reklam (tekstowych i graficznych) by wyświetlać reklamy w wielu miejscach w odpowiednim czasie.
Oczywistą sprawą jest to, że nie wszyscy z nas mają tak szerokie możliwości w połączeniu z umiejętnościami i zasobem czasowym aby móc przygotować wszystkie formaty reklam. Można takie prace zlecić również na zewnątrz, jednak takie rozwiązanie zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców, nowych biznesów, może być finansowo niedopuszczalne. Stąd też poniżej podajemy idąc za Google, dziesięć najskuteczniejszych rozmiarów reklam na komputery i urządzenia mobilne. Przygotowanie 10 najlepszych rozmiarowo kreacji będzie idealnym kompromisem i wagą pomiędzy zasadą nie ograniczania reklam, a wąskimi możliwościami w zasobie ludzkim bądź czasowym oraz finansowym.
Rozmiar reklamy | Wyświetla się… |
300 x 250 | na komputerach i urządzeniach mobilnych |
336 x 280 | na komputerach i urządzeniach mobilnych |
728 x 90 | na komputerach i urządzeniach mobilnych |
160 x 600 | na komputerach i urządzeniach mobilnych |
320 x 50 | głównie na urządzeniach mobilnych |
320 x 100 | głównie na urządzeniach mobilnych |
468 x 60 | na komputerach i urządzeniach mobilnych |
120 x 600 | głównie na urządzeniach mobilnych |
300 x 600 | na komputerach i urządzeniach mobilnych |
970 x 90 | głównie na urządzeniach mobilnych |
Źródło: Zasoby Google AdWords.
Warto doczytać:
No Comments