Remarketing – docieranie do osób, które odwiedziły Twoją stronę
Kampanie remarketingowe w ostatnim czasie są bardzo popularne, a użytkownik, który już odwiedził Twoją stronę i zdążył poznać Twoją markę jest cennym zasobem, do którego warto kierować reklamy aby ponownie go przyciągnąć do witryny.
Kampanie remarketingowe mają dodatkowe ustawienia i raporty umożliwiające docieranie do wcześniejszych użytkowników, o czym pialiśmy tutaj. Gdy tworzysz kampanię remarketingową po raz pierwszy, musisz przejść przez 2-etapowy proces tworzenia tagów remarketingowych. Jednak zanim przejdziemy do tagów warto wspomnieć o jednej ważnej sprawie, o której Google w swoich zasobach pomocy za każdym razem informuje. Tag remarketingowy nie powinien być powiązany z żadnymi informacjami umożliwiającymi identyfikację osobową ani informacjami poufnymi. Kampanii remarketingowych nie można stosować w przypadku witryn i aplikacji zaliczanych do kategorii poufnych oraz musisz przestrzegać zasad związanych z reklamami opartymi na zainteresowaniach i lokalizacji.
Generowanie kodu remarketingowego
Pierwszym krokiem prowadzącym do wykorzystania remarketingu jest dodanie kodu remarketingowego do witryny. Kod remarketingowy to tzw. tag, biblioteka do tagowania witryny internetowych, która umożliwia Google pomiar skuteczności, śledzenie konwrsji oraz remarketing produktów. To blok kodu, kóry dodaje użytkowników strony do list remarketingowych, do których można potem kierować reklamy. AdWords stworzy dla Ciebie tag remarketingowy automatycznie, a Ty będziesz mógł przesłać go e-mailem do siebie lub swojego webmastera z instrukcją, jak go umieścić w witrynie lub aplikacji. Następnie AdWords utworzy na początek listę „Wszyscy użytkownicy”, zatem nie musisz tworzyć jej samodzielnie. Taka lista zawiera wszystkich, którzy odwiedzili oznaczone tagiem strony w Twojej witrynie. Później oczywiście możesz tworzyć nowe listy obejmujące różne grupy użytkowników.
Istnieje jeszcze jeden, inny sposób implementacji tagu, który pozwoli na przeprowadzenie kampanii remarketingowej. Zamiast tagu remarketingowego AdWords możemy posłużyć się tagiem Google Analytics. Jednak tutaj będą potrzebne nam następujące elementy:
- tag Google Analytics w witrynie,
- połączone konta Google AdWords i Google Analytics,
- remarketing i funkcje reklam włączone na koncie Google Analytics.
Listy remarketingowe
Po dodaniu tagu do witryny możesz utworzyć listy remarketingowe dla swojej strony, podstron. Listy remarketingowe pozwalają wyświetlać reklamy osobom, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę. Sam proces tworzenia list remarketingowych nie jest trudny i zajmuje dosłownie kilka kliknięć. Warto dobrze rozplanować, jak pogrupować listy. Warto pamiętać, że na jedną listę remarketingową można kierować wiele grup reklam i kampanii. Jeśli na tą samą listę remarketingową jest kierowanych kilka reklam, każda z nich może się wyświetlić. W sytuacji, gdy dany użytkownik znalazł się na kilku listach remarketingowych, a taka zapewne wystąpi, wtedy mogą mu się wyświetlać reklamy w kampaniach remarketingowych dla wszystkich z nich. W obu sytuacjach Google AdWords wybiera reklamę z najwyższym renkingiem i wystawa ją do udziału w aukcji reklam.
Jeśli masz problemy z przygotowaniem i uruchomieniem kampanii remarketingowej, napisz do nas – podpowiemy i pomożemy.
Warto doczytać:
Najskuteczniejsze rozmiary reklam w remarketingu Google AdWords
Czy warto korzystać z optymalizatora konwersji w Google AdWords?
No Comments