Dlaczego warto być na Pinterest?

Pinterest jest serwisem społecznościowym, który już od wielu lat był wykorzystywany do szukania wszelkich inspiracji przez nastolatki, a także dorosłe kobiety. Jednak dopiero w 2020 r. (podczas pandemii koronawirusa) został odkryty na nowo, zyskując na popularności. Obecnie Pinterest jest medium społecznościowym, które daje ogromne możliwości w kontekście marketingowym.

Czym jest Pinterest?

Pinterest jest wirtualną tablicą korkową, na której możemy przypiąć interesujące nas treści multimedialne (piny). Zazwyczaj charakteryzują się one odnoszeniem do planowania przyszłości, np. do: ślubu, wakacji, zmiany wystroju wnętrz. Portal ma społecznościowy charakter – użytkownicy mogą komentować, polubić lub przypiąć do swojej tablicy interesujący pin. Dodatkowo Pinnersi mogą obserwować tablice innych użytkowników. Typowy Pinners nie zamieszcza w serwisie własnych treści, zazwyczaj zapisuje już zamieszczone piny, które są dla niego interesujące. W Polsce Pinterest dostępny jest od 2013 r., a od dwóch lat możliwe jest prowadzenie na nim kampanii reklamowych m.in. w formie pinów, karuzeli i wideo.

Kim są użytkownicy platformy Pinterest?

Według wyników badań raportu „Użytkownik Pinterest w Polsce” przeprowadzonego w maju 2020 r. przez OpenMobi – Pinterest ma ok. 3,7 mln użytkowników w naszym kraju, z czego 86% z nich to kobiety. Najliczniejszą grupą są osoby w wieku 25-34 lata (47%). Co jeszcze wiadomo o użytkownikach tego medium?
  • 72% badanych korzystających z Pinteresta sprawdza go kilka razy dziennie, przebywając na nim około 1h dziennie.
  • Ważną informacją jest również to, że aż 57% użytkowników kupiło produkt, który został znaleziony na Pinterest, a prawie 100% zrealizowało pomysł albo spróbowało nowych rzeczy znalezionych w tym medium.
  • 90% badanych uznaje Pinterest za platformę inspirującą do zakupów.

Popularne branże/tematy na Pinterest

  • Beauty – 78% badanych szukało inspiracji kosmetycznych
  • Moda – 88% badanych szukało inspiracji modowych
  • Wystrój wnętrz – 83% badanych szukało inspiracji do wystroju wnętrz lub budowlanych
  • Kulinaria – 84% badanych szukało inspiracji do gotowania, przepisów i diet
  • Samochody – 67% badanych szukało inspiracji motoryzacyjnych
  • Sport – 87% badanych uprawia sport regularnie

5 powodów dlaczego warto być na Pinterest

  1. Pinterest jest dynamicznie rozwijającym się serwisem społecznościowym – z miesiąca na miesiąc ma coraz więcej nowych użytkowników.
  2. Pinterest jest platformą inspirującą do zakupów – tak jak wcześniej napisałam, aż 90% użytkowników Pinteresta uważa go za platformę, która zachęca do zakupu danego produktu lub usługi, a prawie 60% użytkowników kupiło produkt, który znaleźli na Pintereście. Pinterest jest więc idealnym miejscem do zamieszczenia reklamy swojego produktu szczególnie dlatego, że nie wygląda jak reklama – jest po prostu ładnym zdjęciem lub grafiką, które z chęcią zostanie przypięte do tablicy przez Pinnersa.
  3. Pinterest jest idealnym miejscem do marketingu wirusowego – poprzez możliwość przypinania danego pina do tablicy, Pinnersi sami rozpowszechniają Twój produkt albo usługę. Wirusowe rozprzestrzenianie się Twojej treści jest możliwe dzięki możliwości wyszukiwania na Pintereście, a także algorytmu kategorii.
  4. Pinterest pomaga w budowaniu świadomości marki – odpowiednio tworzone piny przyczynią się do zwiększenia rozpoznawalności Twojej marki.
  5. Pinterest jest miejscem do szukania inspiracji – treści, które tam znajdziesz, mogą zainspirować Cię do stworzenia portfolio, moodboardu lub kampanii.

Dla jakiej firmy jest Pinterest?

Znając wyniki raportów o użytkownikach Pinterest łatwiej określić, dla jakiej firmy portal ten będzie idealnym narzędziem marketingowym.
  • Oferta firmy jest głównie skierowana do kobiet albo rodziców.
  • Produkty można pokazać na estetycznych zdjęciach lub grafikach.
  • Produkty i/lub usługi są sprzedawane przez internet.

Jak zacząć działać jako firma na Pinterest?

  1. Zacznij jako użytkownik
Aby tworzyć angażujące treści musisz najpierw zrozumieć, w jaki sposób działa ta platforma.
  1. Utwórz profil swojej firmy
Oznacz swój profil jako konto biznesowe, dzięki temu zyskasz takie możliwości jak:
  • zarządzanie kampaniami,
  • dostęp do analiz i statystyk, dzięki czemu odkryjesz najskuteczniejsze piny i reklamy,
  • korzystanie z promocji i otrzymywanie środków na reklamy.
Pamiętaj, aby przestrzegać wytycznych Pinteresta – zyskasz tym samym niebieski znacznik obok Twojego profilu, który pomoże Ci w zbudowaniu pozytywnego wizerunku marki.
  1. Uzupełnij swój profil
  • Napisz interesujące bio, które odzwierciedli Twoją markę.
  • Dodaj pasującą do Twojej marki tablicę tytułową.
  • Opisz profil przy użyciu słów kluczowych i hasztagów.
  1. Publikuj regularnie zgodnie z planem
  • Rozplanuj publikacje pinów na cały dzień.
  • Publikuj regularnie – przynajmniej raz w tygodniu.
  • Wykorzystuj hasztagi i słowa kluczowe, dzięki czemu zwiększysz widoczność swoich pinów.
  • Publikuj rozszerzone piny (rich pin) – automatycznie synchronizują informacje z Twojej strony z Twoimi pinami.
Pamiętaj, aby oznaczać produkty tagami. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj:https://help.pinterest.com/pl/business/article/shop-the-look-product-tagging


Czytaj także:

  1. https://cgmarketing.pl/kampania-reklamowa-dla-e-sklepu
  2. https://cgmarketing.pl/czy-kanaly-spolecznosciowe-sa-przydatnym-narzedziem-dla-ecommerce
  3. https://cgmarketing.pl/do-czego-przyda-ci-sie-marketing-automation-w-e-commerce
  4. https://cgmarketing.pl/7-powodow-dla-ktorych-sklepy-internetowe-upadaja
  5. https://cgmarketing.pl/koszyk_z_zakupami_pozostawion_przy_kasie
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 10.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgm-agencja-reklamy

    IMIĘ/FIRMA (wymagane)

    EMAIL(wymagane)

    TELEFON (OPCJONALNIE)

    Treść wiadomości

    Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

    młodzi i kreatywni w biznesie