Jakie pytania powinien zadać sobie każdy bloger?

Blogowanie w ostatnim czasie stało się modne. Kiedyś miało ono formę pamiętnika, dziś wielu z nas szuka tam przydatnych dla siebie informacji. Jeżeli posiadasz bloga i wydaje Ci się, że jedyne co powinieneś wiedzieć, to ile masz dziennych wejść i kto ile razy wyświetla, każdy Twój post, to jesteś w błędzie. Skoro założyłeś swój kanał blogowy, rozwijaj go, a wcześniej zadaj sobie kilka ważnych pytań, które ułatwią Ci pracę nad Twoją stroną.

W jakim celu stworzyłeś blog?

Każdy bloger ma jakiś cel. Po coś w końcu stworzył swojego bloga. A czy Ty wiesz, co chcesz osiągnąć, poprzez dostarczanie treści swoim odbiorcom? Jeśli już tworzysz blog lub dopiero zaczynasz, zastanów się, co ma się na nim dziać, abyś mógł śmiało stwierdzić, że jesteś usatysfakcjonowany ze swojej pracy. Mogą to być różne działania np. zapisanie się do newslettera, duża ilość komentarzy pod postem, a może jest to dla Ciebie dodatkowa forma zarobku? Jeśli już ustalisz, co jest dla Ciebie najważniejsze, wystarczy, że ustawisz cele na swoim koncie Google Analytics, dzięki czemu będziesz mógł sukcesywnie sprawdzać, jak idzie Ci ich osiąganie. Przejdź więc do sekcji “Konwersje” a później do sekcji “Cele” i działaj!

Kto jest odbiorcą Twojego bloga? Grupa docelowa Twojego bloga

Wielu początkujących blogerów nie wie, dla kogo tak naprawdę powstał ich blog. Prawda jest jednak taka, że im szybciej ustalisz grupę docelową, dla której piszesz, tym łatwiej dostarczysz swoje treści tam, gdzie chcesz. Google Analytics daje Ci kolejne narzędzie w sekcji “Odbiorcy”, gdzie znajdziesz raporty informujące Cię o:

  • wieku i płci Twoich odbiorców;
  • z jakich miejscowości pochodzą;
  • jakie są ich zainteresowania;
  • na jakich urządzeniach przeglądają Twojego bloga;
  • którzy z nich są dla Ciebie najcenniejsi, ponieważ pomagają Ci osiągać założony cel.

Jeśli będziesz w stanie odpowiedzieć na te pytania, szybciej dopasujesz odpowiednie treści do swojej grupy odbiorców.

Jak chcesz pozyskać ruch na blogu?

To, że potrafisz stworzyć ciekawe treści to jedno. Ważne jest jednak, aby miał je kto czytać. Bez ruchu, Twój blog nie istnieje. Aby sprawdzić, skąd biorą się Twoi odbiorcy, skorzystaj z raportu dostępnego na Google Analytics – Pozyskiwanie > Cały ruch > Kanały. To tam znajdziesz wszystkie informacje na temat tego, kto wchodzi na Twojego bloga z płatnych i bezpłatnych kanałów, kto zagląda z mediów społecznościowych. Znajdziesz tam wejścia z reklam czy  linków będących np. w newsletterach i itd.

Sprawdź, które wpisy na blogu są najlepsze

Dla każdego blogera ważny jest fakt, które wpisy cieszą się największą popularnością. W końcu jego zadaniem jest przekazanie wartościowych i ciekawych treści. Informacje o tym, znajdziesz w raporcie Zachowanie > Zawartość witryny > Wszystkie strony. Dlaczego może być to dla Ciebie przydatna informacja? Ponieważ wówczas możesz tworzyć podobne tematy, które zainteresują ponownie Twoich odbiorców. Nie zapominaj jednak, że najważniejsze dla nich są chwytliwe nagłówki bloga, na które zwraca się największą uwagę. Jeśli chcesz sprawdzić, czy odbiorcy docierają do końca Twoich wpisów ustaw na koncie Google Analytics śledzenie przewijania strony. Wówczas wszystko stanie się jasne. 

Kiedy publikować wpisy?

Wszystko zależy od tego, kiedy Twoi odbiorcy wchodzą na Twojego bloga. Nie da się bowiem jednoznacznie określić, jaka pora i jakie dni tygodnia są ku temu najlepsze. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak to jest z Twoją platformą blogową, koniecznie zajrzyj do Google Analytics, a na stronie głównej pojawi się automatyczny wykres, przedstawiający, kiedy Twój blog jest odwiedzany najchętniej i kiedy jest najlepszy czas na publikację treści.

Co warto dopracować na Twoim blogu

Prowadzenie bloga to rzecz labilna, ponieważ zachowania odbiorców nie muszą być wciąż standardowe. Warto więc podążać za ich oczekiwaniami i monitorować, czego poszukują na Twojej stronie. Bardzo często są to frazy kluczowe, które są poszukiwane w treści. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie tematy są ważne dla czytelników, skorzystaj z Google Analytics i skonfiguruj tę opcję, poprzez wykonanie kilku kliknięć. Przejdź do zakładek: Administracja > Widok > Ustawienia widoku > Ustawienia wyszukiwania w witrynie. 

Dzięki temu znajdziesz odpowiedź na pytanie – co warto poprawić na swoim blogu? 

Skoro już założyłeś bloga, warto o niego zadbać. Jeśli zaczniesz się gubić w jego realizacji, zawsze zadaj sobie powyższe pytania, aby wrócić na odpowiednią ścieżkę. 


Czytaj także:

  1. https://cgmarketing.pl/kampania-reklamowa-dla-e-sklepu
  2. https://cgmarketing.pl/czy-kanaly-spolecznosciowe-sa-przydatnym-narzedziem-dla-ecommerce
  3. https://cgmarketing.pl/do-czego-przyda-ci-sie-marketing-automation-w-e-commerce
  4. https://cgmarketing.pl/7-powodow-dla-ktorych-sklepy-internetowe-upadaja
  5. https://cgmarketing.pl/koszyk_z_zakupami_pozostawion_przy_kasie

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 10.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgm-agencja-reklamy

    IMIĘ/FIRMA (wymagane)

    EMAIL(wymagane)

    TELEFON (OPCJONALNIE)

    Treść wiadomości

    Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

    młodzi i kreatywni w biznesie