Usługa Pozycjonowania – Linkowanie wewnętrzne na stronie www

Na usługę pozycjonowania strony www bądź sklepu internetowego składa się wiele czynności, których wykonywanie zgodnie z przyjętym planem i strategią optymalizacji serwisu i budowaniem pozycji w wyszukiwarce Google jest istotnie ważne do osiągnięcia sukcesu.

W tym miejscu skupimy się na linkowaniu wewnętrznym (internal linking), które jest ściśle powiązane ze stworzeniem prawidłowej struktury strony. Prawidłowej – takiej, która jest przystępna dla użytkownika, który porusza się po stronie internetowej i zarazem takiej, która pozwoli na lepsze indeksowanie jej zasobów w wyszukiwarce. Google „lubi” wartościowe strony, wartościowy kontent, który przyciąga uwagę użytkowników. Każda interakcja na stronie, długość wizyty na stronie www, jej przeszukiwanie i zagłębianie się w struktury strony powoduje, że Google przyjaźnie „patrzy” na witrynę. Uzna ją za wartościową dla użytkownika, a jego celem jest, aby poszukiwania użytkownika jak najszybciej zakończyły się sukcesem, a więc odnalezieniem tych informacji, których szuka. Google posiada ograniczony „budżet”.

Pamiętaj, że z perspektywy SEO najlepszym rozwiązaniem jest utworzenie oddzielnych podstron dla każdej z grup słów kluczowych, dla których chcesz prowadzić działania.

Przejrzyj wyniki wyszukiwania dla danej frazy i zobacz, jaki typ treści jest niezbędny, aby pojawić się w top 10 wyników wyszukiwania. Podziel także podstrony na sprzedażowe i informacyjne – ustal, które z nich mają priorytet. 

Dobre praktyki linkowania wewnętrznego:

  • Hierarchia „ważności” podstron – analiza, które z podstron będą najważniejsze.
  • Konsekwencja w sposobie linkowania adresów kanonicznych.
  • Menu główne powinno zawierać linkowanie do najważniejszych podstron serwisu.
  • Stosowanie nawigacji breadcrumb w momencie, kiedy liczba zagnieżdżeń podstron jest większa od trzech. Tzw. Nawigacja okruszkowa.
  • Nie linkuj bądź ograniczaj linkowanie do blokowanych podstron. Nie linkuj wielokrotnie do tej samej podstrony z jednego dokumentu. Linkuj w tekście do najważniejszych podstron, tzw. Linki śródtekstowe. 
  • Linki wewnętrzne muszą być obecne na stronie zarówno na komputerach jak i na mobilnych urządzeniach.
  • Utwórz sekcję z podobnymi artykułami bądź produktami.
  • Dla istotnych (z wyjątkiem np. polityki prywatności, regulamin) podstron zawsze używaj linków rel=follow. Jeżeli link nie ma tego parametru, to również spełnia ten warunek.
  • Podlinkuj logo. Umożliwi to dotarcie na główną stronę z każdego miejsca w serwisie.
  • Nie ukrywaj linków wewnętrznych oraz zewnętrznych poprzez np. stosowanie takiego samego koloru fontu jak tła.
  • Odsyłaj użytkowników i roboty Google tylko do wartościowych podstron w serwisie.
  • Pamiętaj – Google Search Console

Mam nadzieję, że powyższe wskazówki choć w pewnym stopniu przysłużą się do rozjaśnienia tematu jakim jest linkowanie wewnętrzne. Pamiętaj – jest to ważny aspekt poprawnego czytania Twojej strony www, a jeśli użytkownicy Twojej strony będą bez problemu poruszać się po niej to gwarantuję, że na pewno jeszcze wrócą.

Jeśli w trakcie tego tekstu pojawiły się jakieś pytania bądź czegoś nie wiesz, napisz do nas – odpowiemy, wymienimy maile, przeanalizujemy Twoją stronę, zastanowimy się jak ugryźć temat.

Poniżej podrzucam kilka linków do tekstów, które uzupełniają temat usługi pozycjonowania strony.


Czytaj także:

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 10.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgm-agencja-reklamy

    IMIĘ/FIRMA (wymagane)

    EMAIL(wymagane)

    TELEFON (OPCJONALNIE)

    Treść wiadomości

    Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

    młodzi i kreatywni w biznesie