Usługa Pozycjonowania – Linkowanie wewnętrzne na stronie www
Na usługę pozycjonowania strony www bądź sklepu internetowego składa się wiele czynności, których wykonywanie zgodnie z przyjętym planem i strategią optymalizacji serwisu i budowaniem pozycji w wyszukiwarce Google jest istotnie ważne do osiągnięcia sukcesu.
W tym miejscu skupimy się na linkowaniu wewnętrznym (internal linking), które jest ściśle powiązane ze stworzeniem prawidłowej struktury strony. Prawidłowej – takiej, która jest przystępna dla użytkownika, który porusza się po stronie internetowej i zarazem takiej, która pozwoli na lepsze indeksowanie jej zasobów w wyszukiwarce. Google „lubi” wartościowe strony, wartościowy kontent, który przyciąga uwagę użytkowników. Każda interakcja na stronie, długość wizyty na stronie www, jej przeszukiwanie i zagłębianie się w struktury strony powoduje, że Google przyjaźnie „patrzy” na witrynę. Uzna ją za wartościową dla użytkownika, a jego celem jest, aby poszukiwania użytkownika jak najszybciej zakończyły się sukcesem, a więc odnalezieniem tych informacji, których szuka. Google posiada ograniczony „budżet”.
Pamiętaj, że z perspektywy SEO najlepszym rozwiązaniem jest utworzenie oddzielnych podstron dla każdej z grup słów kluczowych, dla których chcesz prowadzić działania.
Przejrzyj wyniki wyszukiwania dla danej frazy i zobacz, jaki typ treści jest niezbędny, aby pojawić się w top 10 wyników wyszukiwania. Podziel także podstrony na sprzedażowe i informacyjne – ustal, które z nich mają priorytet.
Dobre praktyki linkowania wewnętrznego:
- Hierarchia „ważności” podstron – analiza, które z podstron będą najważniejsze.
- Konsekwencja w sposobie linkowania adresów kanonicznych.
- Menu główne powinno zawierać linkowanie do najważniejszych podstron serwisu.
- Stosowanie nawigacji breadcrumb w momencie, kiedy liczba zagnieżdżeń podstron jest większa od trzech. Tzw. Nawigacja okruszkowa.
- Nie linkuj bądź ograniczaj linkowanie do blokowanych podstron. Nie linkuj wielokrotnie do tej samej podstrony z jednego dokumentu. Linkuj w tekście do najważniejszych podstron, tzw. Linki śródtekstowe.
- Linki wewnętrzne muszą być obecne na stronie zarówno na komputerach jak i na mobilnych urządzeniach.
- Utwórz sekcję z podobnymi artykułami bądź produktami.
- Dla istotnych (z wyjątkiem np. polityki prywatności, regulamin) podstron zawsze używaj linków rel=follow. Jeżeli link nie ma tego parametru, to również spełnia ten warunek.
- Podlinkuj logo. Umożliwi to dotarcie na główną stronę z każdego miejsca w serwisie.
- Nie ukrywaj linków wewnętrznych oraz zewnętrznych poprzez np. stosowanie takiego samego koloru fontu jak tła.
- Odsyłaj użytkowników i roboty Google tylko do wartościowych podstron w serwisie.
- Pamiętaj – Google Search Console
Mam nadzieję, że powyższe wskazówki choć w pewnym stopniu przysłużą się do rozjaśnienia tematu jakim jest linkowanie wewnętrzne. Pamiętaj – jest to ważny aspekt poprawnego czytania Twojej strony www, a jeśli użytkownicy Twojej strony będą bez problemu poruszać się po niej to gwarantuję, że na pewno jeszcze wrócą.
Jeśli w trakcie tego tekstu pojawiły się jakieś pytania bądź czegoś nie wiesz, napisz do nas – odpowiemy, wymienimy maile, przeanalizujemy Twoją stronę, zastanowimy się jak ugryźć temat.
Poniżej podrzucam kilka linków do tekstów, które uzupełniają temat usługi pozycjonowania strony.