Umiejętne prowadzenie bloga firmowego może mieć ogromny wpływ na rozwój Twojej działalności. Dowiedz się, w jaki sposób wykorzystać jego potencjał, tak aby zwiększyć zainteresowanie Twoimi usługami lub produktami.
Obecnie prowadzenie bloga firmowego jest niezbędnym działaniem marketingowym, jeśli chcemy zostać zauważeni w sieci. Umiejętnie prowadzony blog przyczynia się do zwiększenia widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwarki. Jest to również idealny sposób nawiązania dialogu z klientami.
Jak pisać bloga?
Tworząc treść na swojego bloga, zastanów się czego chcą dowiedzieć się internauci, co będzie dla nich wartościowe lub o czym jest aktualnie głośno. Doskonałym pomysłem jest tworzenie poradników, przewodników lub zestawień produktów. Dopasuj wpis do swojej działalności, jednocześnie pamiętając, aby język był odpowiednio dobrany do Twojej grupy odbiorców. Takie przedsięwzięcie ułatwi dotarcie do osób szukających informacji na dany temat, dzięki czemu zwiększysz grono swoich potencjalnych klientów, co prawdopodobnie doprowadzi do spełnienia Twojego celu biznesowego, jakim jest np. zakup produktu.
Istotnym aspektem w prowadzeniu firmowego bloga jest tworzenie unikatowej, interesującej, merytorycznej treści. Pamiętaj, aby nie kopiować opublikowanych już wcześniej artykułów. Algorytm Google jest pod tym aspektem bezwzględny – powielone treści, czyli tzw. Duplicate content mogą sprawić, że na Twoją stronę zostanie nałożona kara (w najgorszym przypadku: nie pojawi się w wynikach wyszukiwania).
Blog firmowy a pozycjonowanie
Pozycjonowanie kojarzy się przede wszystkim ze słowami kluczowymi. Obecnie istnieją narzędzia, które pomagają w odpowiednim dopasowaniu ich do treści artykułu (np. Planer słów kluczowych Google). Pamiętaj jednak, aby ich nie nadużywać – obecnie wyszukiwarki internetowe wyróżniają naturalne, miłe dla oka treści, które nie zawierają licznych powtórzeń.
Warto również wybierać słowa kluczowe długiego ogona (ang. long tail), czyli fraz składających się z kilku słów (np. jak prowadzić bloga firmowego). Wpisywanie dłuższych zapytań w wyszukiwarkę jest charakterystyczny dla zdecydowanych odbiorców – wiedzą czego chcą, dzięki czemu są bardziej skłonni do konwersji. Dodatkowo stosowanie długich fraz w kontekście pozycjonowania jest tanie, wymaga mniejszego nakładu pracy, a efekty jego stosowania pojawiają się szybciej niż w przypadku krótkich fraz kluczowych. Pisząc artykuł na blog firmowy, pamiętaj, aby był on jak najbardziej merytoryczny, dzięki czemu szanse na tworzenie licznych długich ogonów będą większe.
Linki wewnętrzne
Prowadząc bloga firmowego nie możesz także zapomnieć o stosowaniu linkowania wewnętrznego. W tekstach warto dodawać linki do innych powiązanych tematycznie artykułów, omawianych produktów itp. Takie działania ułatwią użytkownikowi poruszanie się po Twojej stronie, zwiększając tym samym zakup produktów lub usług.
Systematyczność i aktualizacja treści
Istotną kwestią przy tworzeniu bloga firmowego jest aktualizacja treści i systematyczność publikowania nowych treści. Regularność jest bardzo ważna w kontekście pozycjonowania (SEO), a także kreuje Twój profesjonalizm. Więcej informacji na ten temat możesz przeczytać w tym artykule (dodany link).
Możemy Ci pomóc
Umiejętne prowadzenie bloga firmowego nie jest łatwym zadaniem. Wymaga regularnej, czasochłonnej pracy i dużych pokładów cierpliwości. Dlatego wychodzimy naprzeciw Twoim oczekiwaniom i zachęcamy do skorzystania z naszych usług copywriting’u i pozycjonowania.
cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 10.1
42-218 Częstochowa
Tel:
+48 531 731 317
E-Mail:
biuro@cgmarketing.pl
Account Manager
karol.niezgoda@cgmarketing.pl
Zapraszamy
24/7
Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się
młodzi i kreatywni w biznesie
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaNie wyrażam zgodyDowiedz się więcej