Przekierowania 301 w sklepie internetowym

Jak wiele razy zdarzyło Ci się zmienić strukturę linku kategorii, produktu? Gdy okazało się, że potrzebna jest optymalizacja Twojego sklepu, która wiązała się również ze zmianą adresów url w Twoim sklepie, czy wykonałeś potrzebne przekierowania? Na pewno też niejednokrotnie z różnych przyczyn wycofałeś produkt ze swojej oferty. W sklepie internetowym najczęściej dzieje się to poprzez usunięcie produktu i na tym koniec. Jednak, czy aby na pewno? Co się stanie z ruchem organicznym bez jego przekierowania, który generował link produktu w wyszukiwarce? Do tego wszystkiego właśnie m.in. służą przekierowania 301.

Zacznijmy od tego, czym jest przekierowanie:

Przekierowanie 301 jest to sposób na przekierowanie użytkownika z jednego adresu URL na inny. Jest to najlepsze rozwiązanie z punktu widzenia pozycjonowania danej strony WWW w wyszukiwarkach.

Takich przekierowań dokonuje się w pliku .htaccess. Brzmi nieprzyjemnie dla większości, w końcu zajmujemy się sprzedażą, a nie optymalizacją, bądź rozwiązaniami technicznymi w sklepie.

Za pomocą .htaccess

Aby przekierować ruch z jednej podstrony na drugą należy w pliku htaccess dokonać modyfikacji, wpisu, o następującej postaci:

Redirect 301 /stara-podstrona /nowa-podstrona

Aby tego dokonać, należy dostać się do pliku .htaccess, np. poprzez FTP do katalogu sklepu na serwerze.

Przekierowanie w Shoper

Przekierowania 301 w sklepach internetowych, które są oparte o platformę Shoper można dokonać w jeszcze prostszy sposób. Co ważne, nie trzeba do tego konta FTP, przeszukiwania plików w katalogach na serwerze. Jest to o tyle ważne, że możemy tego dokonać samodzielnie nie obawiając się, że coś „zepsujemy”.

W Shoper istnieje funkcja przekierowania dostępna z poziomu panelu administracyjnego w zakładce konfiguracja->przekierowania.

Funkcjonalność pozwala administratorowi sklepu wykonać przekierowanie z nieaktywnego adresu URL na dowolnie wybrany inny adres URL znajdujący się w sklepie lub na jeden z obiektów jak np. produkt lub kategoria. Dzięki zastosowaniu przekierowań sprzedawcy mogą poprawić doświadczenie użytkownika związane z nawigacją w sklepie. Przekierowania pozwalają także na poinformowanie robotów wyszukiwarek internetowych o tym, że dany obiekt został przeniesiony pod inny adres URL, przez co nie jest tracona pozycja w wyszukiwarce jakby to miało miejsce w przypadku wyświetlenia strony 404.

Zastosowanie:

  • Administrator sklepu usunął produkt z oferty i chce, aby adres, który jest zaindeksowany wyszukiwarkach kierował na inny produkt / kategorię lub np. stronę główną sklepu
  • Administrator sklepu zmienił adres URL dla produktu, kategorii, producenta i chciałby, aby poprzedni adres URL kierował na ten nowo utworzony

Przekierowania wykonuje się w prosty sposób za pomocą okna:Jak wykonać przekierowanie 301 w Shoperze

Kiedy wykonujesz przekierowania, nie zapominasz o ruchu z dotychczasowych/starych linków dbasz w ten sposób o swoją wcześniejszą pracę oraz użytkowników, którzy w wynikach organicznych klikną w link, który przestał istnieć w sklepie. Przekierowania są istotne z punktu widzenia pozycjonowania, a bez przekierowań w konieczności dokonania optymalizacji bądź usunięcia z oferty danych produktów stanąłbyś przed pytaniem i wyborem: optymalizujesz i tracisz ruch czy nie optymalizujesz i tracisz ruch. W obu przypadkach tracisz, a więc warto pamiętać i potrafić wykonać przekierowania 301.

Poniżej podrzucam kilka linków do tekstów, które uzupełniają temat e-commerce oraz sklepu internetowego.


Czytaj także:

  1. https://cgmarketing.pl/kampania-reklamowa-dla-e-sklepu
  2. https://cgmarketing.pl/czy-kanaly-spolecznosciowe-sa-przydatnym-narzedziem-dla-ecommerce
  3. https://cgmarketing.pl/do-czego-przyda-ci-sie-marketing-automation-w-e-commerce
  4. https://cgmarketing.pl/7-powodow-dla-ktorych-sklepy-internetowe-upadaja
  5. https://cgmarketing.pl/koszyk_z_zakupami_pozostawion_przy_kasie

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 10.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgm-agencja-reklamy

    IMIĘ/FIRMA (wymagane)

    EMAIL(wymagane)

    TELEFON (OPCJONALNIE)

    Treść wiadomości

    Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

    młodzi i kreatywni w biznesie