Specjalista ds. reklamy – czym właściwie się zajmuje?

Z pewnością nieraz spotkaliście się z ofertami pracy dla specjalistów ds. reklamy. Ta jedna nazwa stanowiska tak naprawdę może oznaczać wiele. Wiadomo przecież, że branża reklamowa to bardzo szerokie pojęcie. Dotyczy ono nie tylko drukowania ulotek, plakatów czy bilbordów. To także kampanie reklamowe prowadzone w radiu, gazetach czy internecie. Co więc należy do obowiązków specjalisty ds. reklamy? Czy łatwo znaleźć dobrego pracownika na to stanowisko?

Zadania specjalisty ds. reklamy

Przeglądając oferty pracy w Polsce można odnieść wrażenie, że specjalista ds. reklamy to pracownik od wszystkiego. Z jednej strony do jego zadań należy przygotowywanie kampanii reklamowych, koordynowanie projektów i weryfikacja efektów kampanii. Z drugiej strony, ten sam pracownik może odpowiadać również za pozyskiwanie klientów, pozyskiwanie obiektów pod reklamy wielkopowierzchniowe, wybór mediów reklamowych czy dbanie o stan techniczny istniejących już reklam. Specjalista czasem jest też odpowiedzialny za współpracę z agencjami, grafikami czy drukarniami. Tak naprawdę wszystko zależy od rodzaju agencji, z którą mamy do czynienia oraz zakresu jej działalności. Jedne firmy zajmują się wyłącznie reklamą w internecie, inne znowu tworzeniem i drukowaniem ulotek i plakatów czy przygotowywaniem stoisk reklamowych oraz organizowaniem eventów. Jedno jest pewne. Specjalista ds. reklamy to pracownik kreatywny, który musi umieć zaplanować sobie pracę i ustalać priorytety. Ważne jest również „siedzenie w temacie”, a więc ciągłe zdobywanie wiedzy, znajomość najnowszych trendów w branży oraz technik reklamowych. Komunikatywność, umiejętność nawiązywania kontaktów oraz elastyczność również są w cenie. Nie wystarczy skończyć studiów marketingowych czy humanistycznych, aby zostać specjalistą. Czasem trzeba po prostu mieć „to coś” – ponadprzeciętną kreatywność, która zostanie zweryfikowana już w czasie pracy nad konkretnymi projektami.

Czy łatwo znaleźć pracownika?

Znalezienie pracownika w branży reklamowej wcale nie jest łatwym zadaniem, choć trzeba przyznać, że jest łatwiej niż jeszcze kilka lat temu. Często pracodawcy mają wysokie wymagania. Chcieliby, by idealny kandydat był świeżo po studiach, ale miał już jakieś doświadczenie. Na szczęście jedno z drugim się nie kłóci. Coraz więcej młodych ludzi zdaje sobie sprawę z wymagań pracodawców i już w trakcie studiów poszukuje pracy w swoim fachu. Studenci wybierają się na bezpłatne staże i praktyki w agencjach reklamowych, byle tylko zdobyć doświadczenie. Nic dziwnego, że dla pracodawców dużo atrakcyjniejszym pracownikiem będzie student 3 roku z rocznym doświadczeniem, niż jego kolega po „magisterce”, który dopiero poszukuje pracy. W końcu w agencjach reklamowych liczy się nie tylko wiedza teoretyczna, ale też umiejętność współpracy i nawiązywania pozytywnych relacji z klientami, odporność na stres, umiejętność organizacji pracy czy zarządzania dużą ilością projektów. Czasami nawet osoba po studiach ścisłych, interesująca się na bieżąco reklamą i marketingiem, jest dla nas odpowiedniejszym kandydatem niż humanista bez doświadczenia. A takich pracowników jest na szczęście coraz więcej.

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 5.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgm-agencja-reklamy

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie