Google Analytics a ruch z Facebooka – jak uporządkować?

Narzędzie analityczne jakim jest Google Analytics, którego na pewno używasz do sprawdzania i weryfikowania jakości ruchu na Twojej stronie, a dokładniej weryfikowania jakości ruchu poszczególnych kanałów reklamowych. Źródeł ruchu na naszej stronie może być wiele – począwszy od wejść organicznych, bezpośrednich, poprzez te reklamowe – płatne – kampanie Google Ads, porównywarki cenowe, aż do ruchu z social media.

W niniejszym tekście chciałbym Ci pokazać jak można w prosty sposób ułatwić sobie życie przy analizie ruchu pochodzącego z facebooka. Na pewno zauważyłeś, że Google Analytics ruch pochodzący z fb klasyfikuje w podobny sposób jak na obrazku poniżej:

 

Nieuporządkowany ruch z Facebooka w Google Analytics

 

Widzimy facebook rozrzucony na kilka źródeł podpisany z przedrostkami: m, l, lm, etc., co utrudnia jego analizę. Warto go połączyć i zamienić w jedną pozycję. Ta niewielka zmiana niewątpliwie wpłynie na czytelność danych i ułatwi ich analizę oraz wyciąganie konkretnych spostrzeżeń i wniosków.

Jak tego dokonać? Z pomocą przyjdą Ci filtry google analytics. Wystarczy wprowadzić jedną krótką modyfikację ustawiając filtr na widok danych do konta Twojej strony. Widok takiego filtra prezentuje na poniższej grafice:

 

Ustawienie filtru - Facebook w jednej pozycji

 

Jest to przykład filtra Wyszukaj i zastąp łączącego ruch z Facebooka w jedną pozycję w raporcie.


WAŻNE!

Wprowadzenie filtra spowoduje porządkowanie źródeł ruchu pochodzącego z facebooka od momentu jego ustawienia. Wcześniejsze dane nie zostaną uporządkowane do jednej pozycji.


To co zobaczysz po wprowadzeniu filtra w menu: Raporty – pozyskiwanie – cały ruch – źródło/medium to jedna pozycja całego ruchu pochodzącego z facebooka przypisana w źródle jako facebook.com. Od teraz wszystkie dane będą zebrane w jednej pozycji, co pozwoli na efektywniejszą analizę działań podjętych na facebooku.

Mam nadzieję, że niniejszy artykuł okazał się pomocy. Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji Google Analytics swojej witryny napisz do nas korzystając z formularza u dołu strony. Pomożemy rozwiązać Twój problem.

Poniżej podrzucam kilka linków do tekstów, które uzupełniają temat social media.


Czytaj także:

  1. https://cgmarketing.pl/czas-w-socialach
 

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 10.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgm-agencja-reklamy

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie