Google Analytics a ruch z Facebooka – jak uporządkować?
Narzędzie analityczne jakim jest Google Analytics, którego na pewno używasz do sprawdzania i weryfikowania jakości ruchu na Twojej stronie, a dokładniej weryfikowania jakości ruchu poszczególnych kanałów reklamowych. Źródeł ruchu na naszej stronie może być wiele – począwszy od wejść organicznych, bezpośrednich, poprzez te reklamowe – płatne – kampanie Google Ads, porównywarki cenowe, aż do ruchu z social media.
W niniejszym tekście chciałbym Ci pokazać jak można w prosty sposób ułatwić sobie życie przy analizie ruchu pochodzącego z facebooka. Na pewno zauważyłeś, że Google Analytics ruch pochodzący z fb klasyfikuje w podobny sposób jak na obrazku poniżej:
Widzimy facebook rozrzucony na kilka źródeł podpisany z przedrostkami: m, l, lm, etc., co utrudnia jego analizę. Warto go połączyć i zamienić w jedną pozycję. Ta niewielka zmiana niewątpliwie wpłynie na czytelność danych i ułatwi ich analizę oraz wyciąganie konkretnych spostrzeżeń i wniosków.
Jak tego dokonać? Z pomocą przyjdą Ci filtry google analytics. Wystarczy wprowadzić jedną krótką modyfikację ustawiając filtr na widok danych do konta Twojej strony. Widok takiego filtra prezentuje na poniższej grafice:
Jest to przykład filtra Wyszukaj i zastąp łączącego ruch z Facebooka w jedną pozycję w raporcie.
WAŻNE!
Wprowadzenie filtra spowoduje porządkowanie źródeł ruchu pochodzącego z facebooka od momentu jego ustawienia. Wcześniejsze dane nie zostaną uporządkowane do jednej pozycji.
To co zobaczysz po wprowadzeniu filtra w menu: Raporty – pozyskiwanie – cały ruch – źródło/medium to jedna pozycja całego ruchu pochodzącego z facebooka przypisana w źródle jako facebook.com. Od teraz wszystkie dane będą zebrane w jednej pozycji, co pozwoli na efektywniejszą analizę działań podjętych na facebooku.
Mam nadzieję, że niniejszy artykuł okazał się pomocy. Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji Google Analytics swojej witryny napisz do nas korzystając z formularza u dołu strony. Pomożemy rozwiązać Twój problem.
Poniżej podrzucam kilka linków do tekstów, które uzupełniają temat social media.