Koszyk z zakupami, pozostawiony przy kasie

Będąc na zakupach w supermarkecie spotkałeś się kiedyś z widokiem porzuconego koszyka pełnego zakupów? Pozostawionego samemu sobie? Jeśli tak to zapewne to był jednorazowy przypadek. W 95% sytuacji, kiedy dochodzisz do kasy, koszyki są opróżniane, a towar wykładany na ladę, następnie skanowany przez kasjera oraz opłacone przez Klienta. Dlaczego tak się nie dzieje w Twoim sklepie internetowym? Specyfika zakupów przez internet ma wpisany na stałe schemat, w którym duża część osób dodaje przedmioty do koszyka, a następnie nie kończy transakcji. Sytuacja marzenie dla wszystkich właścicieli sklepów internetowych, kiedy umieszczone produkty w koszyku są finalizowane z taką samą skutecznością jak ta na co dzień obserwowana w supermarketach.

Nie od dziś wiadomo, że porzucony koszyk to koszmar marketera. Idąc za statystkami – 67% koszyków kończy w ten smutny sposób. Jak temu przeciwdziałać? Co możemy zrobić, aby użytkownik, który doda do koszyka produkty zachował się identycznie jak Klient w supermarkecie? Najlepszym sposobem na wykorzystanie drzemiącego w nich potencjału są dynamiczne maile 1-to-1.

Jak wysłać dynamiczny mail do użytkownika, który porzucił koszyk w naszym sklepie? Z pomocą przychodzi nam system SALESmanago. Za jego pomocą możemy zidentyfikowanym użytkownikom po porzuceniu koszyka w wybranym przez nas czasie wysłać dynamiczny e-mail z zawartością jego koszyka aby dokończył zakupy zanim zdąży kupić u konkurencji. Co jest najważniejsze nie musimy tego pilnować, obserwować ani obsługiwać za każdym razem. Wystarczy, że raz przygotujemy szablon takiego maila dynamicznego, a następnie utworzymy regułę automatyzacji, która za nas będzie wysyłała wcześniej przygotowany mail do wszystkich użytkowników, którzy porzucili koszyk w naszym sklepie. Taka reguła może wyglądać następująco:

 

porzucony-koszyk

To oczywiście przykład. W takiej regule możemy dodatkowo przypisać tagi użytkownikowi, dodać punkty scoringowe lub je odjąć w zależności od jego zachowania i reakcji. W dalszych krokach to od nas zależy, czy i jak szybko wysyłać użytkownikom kolejne maile, które miałby dodatkowo wpłynąć na dokończenie transakcji, jeśli pierwszy dynamiczny mail na to nie pozwolił. Tutaj należy być ostrożnym i dobrze znać zachowania naszych użytkowników. Nie wolno przesadzić z ilością wysyłanych komunikatów, inaczej przyniosą odwrotny skutek do zamierzonego. Ważnym jest również aby przemyśleć temat i już w pierwszym mailu dynamicznym zawrzeć button „nie jestem zainteresowany”.

Co zawrzeć w mailu ratującym porzucony koszyk?

Tak, to ważne pytanie i oprócz produktów z jego koszyka w mailu mogą (powinny) znaleźć się takie elementy jak:

  • „zachowaliśmy wszystkie Twoje zakupy” – działamy w interesie Klienta, pozwólmy mu to odczuć;
  • podziękowanie za wizytę w naszym sklepie;
  • pytanie nawiązujące do produktu/-ów pozostawionych w koszyku, czy możemy jakoś pomóc, doradzić. Zostawmy mu informacje kontaktowe – e-mail, telefon, aby mógł w dogodny dla siebie sposób uzyskać odpowiedzi na swoje wątpliwości bądź pytania;
  • hmm… „stęskniony [produkt] czeka na Ciebie;
  • przypomnienie – informację, że dany towar może zostać wkrótce wyprzedany;
  • przycisk „nie jestem już zainteresowany”, który pozwoli zatrzymać dalszą kampanię remarketingową, jeśli w naszych działaniach postanowimy nie zatrzymywać się na pojedynczym mailu ratującym koszyk. W ten sposób dowiemy się, że taki użytkownik nie jest już zainteresowany produktami lub ofertą naszego sklepu i nie będziemy go irytowali dalszymi działaniami. Dajmy szansę wypowiedzieć mu się, czy chce abyśmy o niego dalej walczyli.

Wielu marketerów w mailach ratujących porzucone koszyki stosuje kampanię rabatową, wysyłając w jednym z maili kod rabatowy. Zdania są podzielone, czy takie działania mają sens. Nie można dawać zniżek cały czas, dlatego trzeba dobrze zastanowić się, czy taka strategia dla naszych Klientów będzie odpowiednia. Kolejne pytania, które należy sobie postawić to, ile maili remarketingowych należy wysłać, by osiągnąć cel oraz kiedy zacząć wysyłać e-mail dynamiczny? Tutaj również trzeba być rozważnym i przeanalizować różne warianty. Naszym zdaniem 1-2 maile ratujące koszyk oraz wysłanie pierwszego w ciągu pierwszych 24h to punkt, z którego powinniśmy wyjść w naszych działaniach.

Na koniec odrobinę statystyki dot. budowania przychodu poprzez ratowanie koszyków. Kartą przetargową jest praktycznie natychmiastowa reakcja, trafna komunikacja oraz przedmioty, które w jakimś momencie wzbudziły na tyle duże zainteresowanie danej osoby, że pomyślała o ich kupieniu. Wspomniana na początku specyfika zakupów przez internet to 67% rozpoczętych transakcji, nie zakończonych finalizacją. Jednak działania poprzez maile dynamiczne pozwala, aż 63% koszyków odzyskać. Takie wiadomości mają o 193% wyższe OR, o 439% wyższe CTR oraz o 621% wyższą konwersję niż zwykłe maile.

Przydatne linki:

  1. http://pomoc.salesmanago.pl/kreator-porzucony-koszyk/
  2. http://pomoc.salesmanago.pl/kreator-porzucony-koszyk-2/
  3. http://pomoc.salesmanago.pl/akcja-wyslij-email-po-porzuconym-koszyku/

Warto doczytać:

  1. Marketing Automation w Ecommerce dla początkujących
  2. Przepis na sukces w Ecommerce

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 5.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgm-agencja-reklamy

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie