Czy warto korzystać z optymalizatora konwersji w Google AdWords?

Sprytni reklamodawcy mierzą liczbę konwersji i dostosowują stawki w zależności od tego, jak dużo są gotowi zapłacić za każdą konwersję. Można to robić ręcznie, regularnie przeglądając dane o konwersji lub w sposób automatyczny. 

Jak daje do zrozumienia Google, optymalizator konwersji zapewnia inteligentniejsze, szybsze i efektywniejsze kupowanie reklam displayowych dzięki zaawansowanej technologii optymalizacji stawek w czasie rzeczywistym. Narzędzie to wykorzystuje dane z przeszłości, by przewidywać, które kliknięcia są dla Ciebie cenniejsze. Zaleta optymalizatora konwersji? – Wykorzystanie tego narzędzia w swoich działaniach reklamowych nie wymaga od Ciebie żadnej dodatkowej uwagi w prowadzeniu kampanii. To narzędzie pomaga zaoszczędzić czas i zwiększyć liczbę konwersji o 20% przy tym samym lub niższym koszcie pozyskania (CPA) według wewnętrznych danych Google z 2013 roku.

Jak skorzystać z Optymalizatora konwersji?

Na początku należy zaimplementować śledzenie konwersji na kocie AdWords, a sama kampania będzie musiała zebrać co najmniej 15 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni. W przeciwnym przypadku narzędzie nie rozpocznie swojej pracy i wówczas trzeba poczekać na przekroczenie tego minimalnego progu. W początkowych działaniach z narzędziem warto ustawić docelowy CPA na poziomie dostosowanym do historycznych wyników. Zbyt agresywne cele mogą negatywnie wpłynąć na wielkość ruchu. Należy dać około 2-3 tygodni swobodnego działania algorytmowi, by mógł dostosować się do Twoich celów i ustabilizować skuteczność. Zarazem nie warto w tym czasie wprowadzać większych zmian w ustawieniach kampanii, kierowania ani ustalania stawek, ponieważ może to zresetować algorytm i całą pracę będzie musiał rozpocząć od nowa. Optymalizator konwersji w swoim działaniu bierze pod uwagę informacje o przeszłych konwersjach, takie jak lokalizacja klientów czy pora dnia, kiedy konwersja miała miejsce. Im więcej danych posiadamy, tym wygenerowane kliknięcia będą cenniejsze.

Należy jednak pamiętać, że pomimo dużej oszczędności czasu w optymalizacji kampanii, korzystanie z optymalizatora konwersji opieramy się na automatycznych działaniach, które niekoniecznie muszą przynosić oczekiwane rezultaty i osiągać lepsze wyniki, niżeli te, które uzyskiwałeś za pomocą ręcznej konfiguracji. Przykład – jeśli dysponujesz mniejszą ilością danych na temat konwersji możesz nie otrzymać najlepszych rezultatów, więc nie należy się spieszyć z korzystaniem z tego narzędzia – warto przed tym zgromadzić odpowiedni poziom danych, aby następnie algorytm mógł je w efektywny sposób wykorzystać.

Jeśli nie jesteś zadowolony z rezultatów otrzymywanych podczas korzystania z optymalizatora konwersji, możesz wyłączyć narzędzie na dowolnie wybrany czas. Gdy tak się stanie, wtedy Twoje stawki automatycznie powrócą do maksymalnych CPC, które zostały wyznaczone przed implementacją optymalizatora konwersji. Ocena efektów powinna nastąpić nie wcześniej niż po kilku tygodniach testowania narzędzia. Ocena powinna polegać na porównaniu CPA i współczynnika konwersji przed uaktywnieniem Optymalizatora konwersji oraz po jego aktywacji.


Warto doczytać:

Konfiguracja remarketingu – jak to zrobić?

Tworzenie najlepszej listy słów kluczowych

 

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 5.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgm-agencja-reklamy

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie