7 powodów, dla których sklepy internetowe upadają

Nieudana strona, niewłaściwe podejście do reklamy, nieznajomość klienta… Oto niektóre z przyczyn niepowodzenia sklepów internetowych.

W ostatnim czasie sklepów internetowych przybywa tyle co grzybów po deszczu. Branża e-commerce stała się bardzo popularna i dużo z nas próbuje swoich sił w handlu w internecie. Nie ukrywamy – my też próbujemy! – Pan Kupa oraz Okazyjna Koszulka są tego przykładami. Rozwijamy swoje małe na dzień dzisiejszy sklepy internetowe starając się przygotować dla Was produkty, które pozwolą Wam być oryginalnym wśród innych. Jest też wiele sklepów, które nie wytrzymują na rynku nawet 12 miesięcy. Shoper, którego jesteśmy partnerem i resellerem w ostatnim czasie pochylił się nad tym tematem – dlaczego? Dlaczego sklepy internetowe upadają?

Przyczyn może być wiele i zapewne tytułowe 7 powodów nie wyczerpuje tego tematu. Jednak w artykule Shopera, zostały omówione te najczęściej spotykane, najbardziej przyczyniające się do zamknięcia internetowego sklepu. My dodatkowo podzielimy się z Wami swoimi obserwacjami. Właściciele sklepów internetowych, dość często nadal nie zdają sobie sprawy z tego, że samo przygotowanie środowiska i jego konfiguracji z metodami płatności, dostaw, utworzenie fanpage, kanału instagramowego nie wystarcza do tego aby docierało do nas grono potencjalnych Klientów. Prowadzenie sklepu internetowego już od samego początku wymaga od nas sporego zaangażowania oraz inwestycji w reklamę, kanały reklamowe. Należy zadbać o ruch w naszym sklepie. Nikt nas nie znajdzie w sieci, jeśli mu się nie pokażemy. Aktywne prowadzenie kanałów społęcznościowych, promocje, rabaty, program lojalnościowy, kampania Google AdWords, marketing szeptany, porównywarki cenowe, afiliacja to tylko niektóre z czynności i sprawy, o które musimy się zatroszczyć i regularnie optymalizować. To wymaga dużej ilości czasu oraz budżetu reklamowego. Nie możemy zapomnieć o Google – wykorzystanie narzędzi Google – Analytics, AdWords, Merchant Center, Google Search Console, Google Tag Manager, dodatkowo SEO i pozycjonowanie – to ważne sprawy, których należy dopilnować.

Zestawiając to z wymienionymi przyczynami upadków sklepów internetowych w artykule Shopera m.in.:

  • Tragiczna estetyka strony,
  • Bałagan w asortymencie,
  • Ceny,
  • Nieznajomość klienta,

Robi się dość obszerny zakres obowiązków. Część z nich jako właściciel sklepu internetowego jesteśmy w stanie ogarnąć i zająć się tym na odpowiednim poziomie. Inną część, tą która wymaga wiedzy, doświadczenia i znajomości poszczególnych narzędzi możemy uzyskać dzięki agencjom reklamy. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że wydelegowanie części prac reklamowych oraz optymalizacyjnych na zewnątrz jest niezbędna do przetrwania sklepu internetowego na rynku e-commerce. Dziś jest wiele narzędzi, sposobów i metod do tego aby nasz sklep internetowy żył większym ruchem, pozyskiwał konwersje, niezbędne interakcje z użytkownikami oraz wyróżniał się na tle branży. W pojedynkę nie jesteśmy w stanie wszystkiego okiełznać, zrobić i zrozumieć. Posiadanie budżetu na rozwój sklepu internetowego to podstawowa sprawa abyśmy od początku jego działalności mogli nazywać go rozwijającym miejscem sprzedaży. Poprawna konfiguracja sklepu, optymalizacja kategorii i produktów, ścieżek zakupowych, czytelny koszyk, plan marketingowy i optymalizacja działań reklamowych to czynniki, które pozwolą na uzyskanie rentowności sklepu internetowego.

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 5.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgm-agencja-reklamy

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie