Powiadomienia Web Push
Co to jest Web Push? Czy powiadomienia web push są skuteczną metodą informowania naszych Klientów o nowościach w naszym biznesie?
Web Push to nowa, wygodna i szybka forma komunikacji z użytkownikami. SALESmanago, którego jesteśmy Premium Partnerem w ostatnim czasie przygotowało Kompletny i ostateczny przewodnik po powiadomieniach Web Push. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się dosłownie wszystkiego o tego rodzaju komunikacji z naszymi użytkownikami. W ramach projektu AtrakcyjneKonkursy.pl wykorzystujemy tego typu komunikację i osiągamy średni poziom ok. 14% CTR. Ogromnymi zaletami web pushy jest ich prostota. Nie potrzebujemy żadnych skomplikowanych formularzy z kilkoma polami do wypełnienia. Zatem, kto może otrzymywać od nas web pushe?
Web Pushe można wysyłać do każdej osoby, która chociaż raz odwiedziła Twoją stronę i wyraziła zgodę na otrzymywanie tych powiadomień. Jedynym warunkiem pojawienia się powiadomienia Web Push jest wcześniejsze wyrażenie zgody na ich otrzymywanie. Użytkownik nie musi nawet mieć otwartej przeglądarki, ani z niej korzystać w danej chwili. Procesy odpowiedzialne za wysyłkę Web Push pozostają aktywne nawet po zamknięciu okna przeglądarki.
WAŻNE: do wysyłania web pushy nie potrzebujesz adresu email użytkownika. Web Push działa również dla kontaktów anonimowych!
Do wyświetlania użytkownikom komunikatów Web Push potrzebujemy tylko ich zgody. W jaki sposób ją uzyskać?
Twój komunikat zostanie wyświetlony jeżeli kontakt potwierdzi jego subskrypcję na stronie, a następnie zezwoli na pokazywanie powiadomień przez przeglądarkę. Jeśli kontakt nie wyrazi takiej zgody, możliwe jest wyświetlenie formularza ponownie po ustawionym czasie
Z ciekawszych postawionych pytań w artykule SALESmanago chcielibyśmy Wam jeszcze zaprezentować dwa. Interesującą sprawą jest to, czy możemy taki komunikat wyświetlić danemu użytkownikowi na stronie naszej konkurencji?
Tak/Nie.
Powiadomienia Web Push pojawiają się w momencie wysłania (albo w zaplanowanym wcześniej momencie) każdemu zapisanemu użytkownikowi, który ma włączone okno przeglądarki, a także tym, którzy uruchomią przeglądarkę w czasie trwania okresu ważności powiadomienia. Nie ma znaczenia, na jakiej stronie będą się znajdować. Jednak nie da się zaprogramować, żeby powiadomienie pojawiło się dokładnie w momencie wejścia przez użytkownika na stronę konkurencyjnej firmy.
I ostatnia rzecz, którą chcielibyśmy Wam przedstawić w ramach niniejszego artykułu. Co nam daje wdrożenie Web Pushy?
-
nowy sposób komunikacji z kontaktami w bazie,
-
komunikacja z kontaktami anonimowymi (powiadomienia nie wymagają podania adresu email),
-
nowe kryterium podczas segmentacji bazy,
-
poprawienie wyników sprzedaży przez wprowadzenie spersonalizowanych treści o konkretnym produkcie z przekierowaniem na odpowiednią podstronę,
-
możliwość rozbudowywania bazy danych przez przekierowanie na odpowiednie landing page
-
dodatkowe narzędzie do progresywnego profilowania,
-
łatwy sposób na wyróżnienie oferty.
Więcej o powiadomieniach Web Push możecie poczytać tutaj. Już wkrótce przygotujemy dla Was kolejny artykuł dot. komunikatów Web Push, ale prezentujący je z zupełnie innej strony, strony, która zobrazuje ich skuteczność i niewątpliwe zalety.
No Comments