Konfiguracja remarketingu – jak to zrobić?
Czy rzuciły Ci się w oczy reklamy, które zdają się dokładnie wiedzieć, co chciałbyś kupić, tak jakby śledziły Cię podczas przeglądania internetu? Szukałem ostatnio butów, odwiedziłem kilka witryn, ale nie dokonałem zakupu na żadnej z nich. Od tamtej pory, gdzie nie spojrzałem, widziałem reklamy z butami, na dodatek takimi, które oglądałem nie tak dawno.
Remarketing pozwala na ponowne nawiązanie kontaktu z użytkownikami, którzy wcześniej odwiedzili stronę, gdy będą przeglądać sieć reklamową, co daje kolejną szansę na doprowadzenie do konwersji. Remarketing stanowi potężną metodę przypominania potencjalnym klientom o marce, produkcie czy niedokończonych zakupach.
Jak to zrobić?
W pierwszym kroku należy otagować całą witrynę na komputery i urządzenia mobilne. Można tego dokonać za pomocą tagu AdWords lub tagu Google Analytics (GA) lub GTM. Jeśli chcesz włączyć jedynie remarketing to wystarczy Ci do tego tag AdWords, natomiast jeśli potrzebujesz szczegółowych danych analitycznych witryny, zalecamy tag GA, zapewnia on pełny zakres analizy witryny, dzięki czemu można sprawdzać i optymalizować skuteczność. Tagi zbierają informacje o klientach, które są potrzebne do tworzenia skutecznych list remarketingowych.
W następnym kroku należy podzielić potencjalnych klientów na segmenty, a więc utworzenie osobnych list remarketingowych dla użytkowników strony głównej, strony kategorii, strony produktu lub oferty, użytkowników, którzy porzucili koszy oraz tych, który zrealizowali konwersję lub cel, jaki nas interesuje. Dzięki takiej segmentacji możemy dostosować stawki oraz reklamy do sposobu, w jaki najbardziej wartościowi użytkownicy korzystają z naszej strony.
Dodatkowo, nie warto ograniczać się tylko do najbardziej popularnych formatów reklam, a wykorzystać w 100% możliwości jakie daje nam narzędzie Google AdWords, a więc przygotować wszystkie rozmiary i formaty reklam displayowych, w tym elastyczne, mobilne, graficzne i HTML5. Pozwoli to dotrzeć do odbiorców w najbardziej odpowiednim momencie. Ważnym i polecanym przez nas rozwiązaniem jest również skorzystanie z remarketingu dynamicznego, aby pokazywać klientom maksymalnie spersonalizowane reklamy. Jeśli wyświetlisz konsumentom reklamę wcześniej oglądanej lub podobnej oferty, zwiększysz prawdopodobieństwo tego, że wrócą do witryny i dokonają zakupu.
I na koniec – warto zrobić jeszcze jeden krok i użyć funkcji „Podobni odbiorcy” lub autmatycznego kierowania, aby rozszerzyć listy remarketingowe i dotrzeć do nowych klientów. W ten sposób można zwiększyć skuteczność remarketingu i pozyskać nowych klientów przy niewielkich kosztach. Ciekawą funkcją jest również „odbiorcy na rynku”, dzięki której można przyciągnąć do witryny bardziej wartościowych klientów, docierając do osób, które aktywnie szukają naszej oferty, a więc znajdują się na środkowej części ścieżki.
Warto doczytać:
No Comments