Kampanie reklamowe Google Ads
Google Ads to od dłuższego czasu absolutne must have każdego marketera, managera czy przedsiębiorcy. Dobrze przygotowana kampania reklamowa oparta o odpowiednie słowa kluczowe i analizę danych płynących z Google Analytics to podstawa sukcesów firm. Reklamy Google Ads docierają do nas wtedy, kiedy sami ich szukamy, stąd:
Twoje reklamy – dobrze ustawione – dotrą do osób, które są zainteresowane Twoim produktem lub usługą. Istotnym czynnikiem jest ciągły wpływ na budżet, odznaczają się ogromną elastycznością niż mediaplany w prasie, radio czy tv. Wyniki reklamy można bardzo dokładnie mierzyć, stąd niemal natychmiast można dostosować budżet i optymalizować kampanię pod kątem najskuteczniejszych elementów generujących największy zwrot z inwestycji.
Dlaczego prowadzimy Twoją kampanię reklamową?
Kampanie reklamowe Google Ads to potężne narzędzie reklamowe o ogromnych możliwościach dotarcie dla potencjalnego klienta. Tworzymy dla Was kampanie reklamowe i opiekujemy się nimi na zasadzie ciągłej optymalizacji ponieważ Google Ads napędza Twój biznes, przynosi leady, zapytania, konwersje, wpływa czynnie na Twój dział sprzedaży. Poprawnie realizowana kampania reklamowa nie tylko buduje świadomość Twojej marki wśród grupy docelowej i społeczności, ale również odgrywa znaczącą rolę w rozwoju Twojej działalności. Z myślą o Twojej firmie i jej progresie codziennie dokładamy wszelkich starań aby kampanie Google Ads korzystnie wpływała na wyniki sprzedażowe.
Co to jest kampania reklamowa Google Ads?
Kampania reklamowe Google Ads (dawniej Google Adwords) inaczej nazywane również jako linki sponsorowane, to nic innego jak przygotowywane komunikaty tekstowe, graficzne i wideo, które za pomocą rozbudowanej sieci Google wyświetlają się użytkownikom. Za pomocą kampanii reklamowych jesteśmy w stanie kierować nasze komunikaty do precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Co to oznacza? Po wpisaniu przez użytkownika konkretnej frazy jesteśmy w stanie wyświetlić mu nasz konkretny komunikat. Zakładając, że nasza grupa odbiorców to wąska społeczność, jesteśmy w stanie nasze komunikaty pokazać tylko tym użytkownikom, którzy znajdują się w konkretnej lokalizacji, są z konkretnej grupy wiekowej uwzględniając również płeć użytkownika. Dzięki temu możemy docierać do grona odbiorców, na którym faktycznie nam zależy.
Gdzie możesz zobaczyć reklamę Google Ads?
Komunikaty reklamowe w ramach kampanii Google Ads wyświetlają się już na pierwszej stronie wyników wyszukiwania – na samej górze. Łączą się one z wynikami organicznymi, oferując przejrzystość widoku. Linki reklamowe odróżniają się od organicznych dopiskiem „reklama”, są również bardziej rozbudowane w zależności od ustawień i konfiguracji naszej komunikacji. Ponadto reklamy możemy także oglądać w sieci reklamowej Google, która obejmuje miliony miejsc docelowych w Internecie.
Dlaczego warto zainwestować w kampanię reklamową Google Ads?
Niewątpliwą wartością kampanii reklamowych Google Ads są natychmiastowe efekty. W przeciwieństwie do działań związanych z pozycjonowaniem, link-buildingiem, optymalizacją, a więc budowaniem organicznej pozycji, działania za pośrednictwem Google Ads są szybkie. Nie trzeba poświęcać wielogodzinnych prac oraz kilkumiesięcznych oczekiwań na pierwsze wyniki. Efekty pojawiają się niemal natychmiast po uruchomieniu kampanii reklamowej poprzez pojawianie się reklam wg wprowadzonych ustawień i zdefiniowanych grup odbiorców. Kampania reklamowa Google Ads pozwala na osiągnięcie tego, na co organicznie trzeba zaczekać długie okresy czasu. W momencie kiedy startujemy z własnym biznesem, nową usługą lub produktem i chcemy jak najszybciej osiągnąć sprzedaż, zwiększyć liczbę zapytań to inwestycja w kampanię reklamową jest niezbędnym krokiem do osiągnięcia powyższych celów.
Jakie są zalety kampanii Google Ads?
-
Umiejscowienie i sposób kierowania reklam
Możliwości kierowania – słowa kluczowe, listy remarketingowe, tematy, zainteresowania, miejsca docelowe, aplikacje mobilne, kanały youtube, listy e-mail sprawiają, że nasze komunikaty reklamowe mają praktycznie nieograniczone możliwości dotarcia do naszej grupy docelowej. Reklamy można kierować do ściśle określonej grupy odbiorców, tzw. buyer persony, wyświetlać w konkretnych miejscach i w z góry określonych budżetach i stawkach np. za kliknięcie. Przemyślana strategia działań i doświadczenie pozwalają na osiąganie bardzo ciekawych efektów.
-
Harmonogram, kontrola nad czasem
Mamy pełną kontrolę nad kampanią. Komunikaty reklamowe możemy wyświetlać w konkretne dni o konkretnych porach. Nasza kampania reklamowa może trwać tydzień, a może być ograniczona w zależności od sezonu na produkt jedynie w określonych przez nas miesiącach. Takie możliwości dają nam niewątpliwy komfort dostosowywania się do aktywności klientów i aktualnie panujących warunków na rynku.
-
Targetowanie – geografia
Google Ads to możliwość tragetowania reklam na różne kierunki. Otrzymujemy geograficzną dowolność – Polska, Niemcy, Francja, Hiszpania, granice nie tworzą bariery. I w drugą stronę – może to być jedynie Warszawa, Poznań, Wrocław bądź użytkownicy w promieniu 50km od centrum miasta Łódź.
-
Budżet pod kontrolą
Koszty należy zawsze mieć pod kontrolą. Google Ads pozwala na przejęcie całkowitej kontroli nad wydatkami. Koszty na komunikaty reklamowe ponosimy tylko wtedy, kiedy użytkownicy dokonują interakcji z reklamami, np. klikną lub obejrzą film.
-
Dodatkowe źródło ruchu na stronie
Kampania reklamowa Google Ads to możliwość otwarcia na nowe możliwości rozwoju i budowania relacji z klientami. Dzięki kampanii pozyskujemy użytkowników, którzy świadomie wykonali kliknięcie w reklamę, a więc zainteresowali się naszą firmą, a niekoniecznie wcześniej byli świadomi naszego istnienia.
Jak prowadzimy kampanię Google Ads?
W wielu zapytaniach dotyczących kampanii reklamowej odnajduje zapytania na czym polega opieka i optymalizacja nad kampanią? Jakie są rzeczywiście wykonywane czynności i czy optymalizacja jest potrzebna? Mając na uwadze powyższe pytania, prezentujemy dla Ciebie konspekt głównych, najważniejszych czynności, które są podejmowane przez nasz zespół. Nasze działania w kwestii kampanii reklamowych Google Ads sprowadzają się do 5 głównych czynności:
-
Przygotowanie konta reklamowego bądź audyt już istniejącego.
-
Ustawienie konta reklamowego,
-
Integracja polegająca na połączeniu kont Google Ads z kontami Google Analytics, Merchant Center, Search Console, Data Studio,
-
Wdrożenie mierzenia konwersji.
-
-
Przygotowanie kampanii pod kątem fraz oraz grupy docelowej.
-
Dobranie odpowiednich słów kluczowych,
-
Przygotowanie treści reklam,
-
Ustawienie grupy docelowej – demografia i geografia,
-
Ustawienie miejsc docelowych – w przypadku sieci reklamowej.
-
-
Optymalizacja kampanii pod kątem napływających danych.
-
Ciągła optymalizacja głównych ustawień kampanii,
-
Optymalizacja stawek za klikniecie z rozróżnieniem na urządzenia,
-
Wykluczanie błędnych słów kluczowych,
-
Wykluczanie nieodpowiednich miejsc docelowych – w przypadku sieci reklamowej,
-
Testowanie strategii reklamowych.
-
-
Monitorowanie wyników i reakcja na aktualne trendy.
-
Raportowanie sposobu prowadzenia kampanii, analiza wyników, ustalanie strategii
Ile kosztuje kampania reklamowa Google Ads?
W tym miejscu również spotykamy się z elastycznością i dowolnością. Nie istnieje minimalny budżet działań marketingowych w zakresie Google Ads. Google Ads oferuje nam prostą zależność – im większe wydatki, tym większe możliwości promocji. Oczywiście każdy biznes jest inny i w zależności od branży, zakresu kampanii, jej obszaru działania nasz budżet będzie zróżnicowany. Po dokładnym ustaleniu charakteru kampanii reklamowej oraz dokonaniu estymacji jesteśmy w stanie oszacować wstępny budżet kampanii na pierwsze okresy działań, a następnie zgodnie z optymalizacją i strategią działań dokonywać jego racjonalnej modyfikacji.