POZYCJONOWANIE STRONY INTERNETOWEJ
W GOOGLE
Co dostajesz?
Posiadanie własnej strony internetowej bądź sklepu to jedno. Czasy, w których to wystarczyło minęły bezpowrotnie. Bez pozycjonowania strony nie będzie ona widoczna w zasadzie dla nikogo. Każdy właściciel swojej witryny powinien zadbać o jej rozwój, jakość – wartość dodaną i unikalność. Tworzenie wartościowych treści, unikalnych opisów produktów, odpowiednia praca z kodem witryny oraz inteligentne linkowanie sprawią, że strona zacznie zyskiwać w organicznych wynikach wyszukiwania. To właśnie cel pozycjonowania witryny – pierwsza strona wyników wyszukiwania. To na niej zatrzymuje się ponad 90% użytkowników korzystających z wyszukiwarki Google.
Dlaczego pozycjonujemy Twoją stronę internetową?
Dlaczego to robimy? Stworzenie możliwości dla Twojej witryny poprzez zwiększenie na niej ruchu, uzyskanie jak najwyższej pozycji stwarza ogromne możliwości dla Twojego biznesu. To dzięki wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google Twoja firma może zyskać wartościowych Klientów, ciekawych kontrahentów i rozwinąć skrzydła. Pozycjonujemy Twoją stronę internetową aby pomóc Ci w rozwoju Twojej działalności. W Google warto być, warto dać się znaleźć – to cel, do którego dążymy pozycjonując Twój biznes w sieci. Zwiększająca się liczba użytkowników strony internetowej, liczne konwersje w sklepie internetowym, realizacje ustalonych celów, coraz lepsze poziomy wskaźników jakościowych ruchu na Twojej witrynie – to właśnie jest to, dlaczego pozycjonujemy stronę internetową.
Pozycjonowanie strony internetowej – co to właściwie jest?
Pozycjonowanie to wszelkie działania, które dążą do poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie strony internetowej jest również nazywane jako SEO – Search Enginge Optimization, co możemy tłumaczyć jako optymalizację pod wyszukiwarki internetowe.
Pozycjonowanie domeny w Google - Jakie korzyści z tego płyną?
– Ogromna przestrzeń reklamowa
– Reakcja na oczekiwania potencjalnego użytkownika
– Widoczność strony zawsze tam – wtedy, gdzie – kiedy trzeba
– Długotrwałe efekty
– Świadomość marki i większe zaufanie
– Długotrwałe efekty
Google to nieograniczona przestrzeń reklamowa, w Polsce z google korzystamy prawie wszyscy – zarówno młodsi jak i starsi. Wszyscy przeglądamy strony internetowe w poszukiwaniu interesujących nas tematów, wiadomości, usług, potrzeb. Dzięki widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania naszej witryny, mamy szansę pojawić się zawsze wtedy, kiedy użytkownik poszukuje informacji związanych z naszą działalnością.
Korzystając z wyszukiwarki, to użytkownik dyktuje warunki, decyduje czego szuka. To użytkownik poszukuje odpowiednich treści. Im lepiej wypozycjonujemy naszą witrynę, tym jest większe prawdopodobieństwo, że właśnie do nas trafi, nie do konkurencji.
Dobrze pozycjonowana strona internetowa wpływa na reputację naszej firmy. Jeśli nasza witryna zajmuje najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe związane z naszą branżą i usługami to jesteśmy odbierani jako wartościowy, profesjonalny podmiot w sektorze naszej kategorii. Skoro Google ich lubi – muszą być wartościową firmą. Jest też również tak, że wielu z użytkowników wciąż pomija reklamy Google Ads – pomimo ich coraz lepszego dopasowania z wyszukiwanymi zapytaniami – i automatycznie przechodzą na wyniki organiczne spośród których rozpoczynają poszukiwania interesujących ich tematów.
Pozycjonowanie – jakie działania składają się na ten proces?
Aby zdobywać coraz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania oraz zaufanie algorytmu Google należy starannie i cierpliwie pracować nad strukturą strony internetowej. Wymieniamy jedynie kilka punktów ze znacznie dłuższej listy zadań, która towarzyszy procesowi pozycjonowania strony internetowej. Jednak te, które wymieniamy są elementami najistotniejszymi w pierwszej kolejności pracy nad procesem optymalizacji.
Przygotowanie treści na stronie i odpowiednia ich optymalizacja
Odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony
Usprawnienie funkcjonowania strony pod względem technicznym
Ustalenie odpowiedniej struktury strony
Przygotowanie wersji serwisu służącej do wyświetlania na urządzeniach mobilnych
Zdobywanie linków z innych stron
Strona internetowa przyjazna pozycjonowaniu - kroki, które warto podjąć
Kolejność stron internetowych w wynikach wyszukiwania – jak jest ustalana i od czego zależy?
Najwyżej w wynikach wyszukiwania – pomijając oczywiście płatne linki – reklamy Google Ads – znajdują się strony internetowe, które zostały uznane za najbardziej wartościowe oraz odpowiednio pasujące do wpisanego przez użytkownika zapytania w wyszukiwarkę. Za ułożenie stron internetowych w wynikach wyszukiwania odpowiada algorytm Google.
Jak łatwo można się domyślić, sposób działania algorytmu nie jest powszechnie znany, jednak wiemy jakie są czynniki, które mają wpływ na pozycję strony internetowej w Google. Czynniki te możemy podzielić na dwie ogólne grupy:
- Elementy związane z treścią na stronie i jej działaniem, np.:
- Ilość treści na stronie,
- Występowanie słów kluczowych w treściach na stronie,
- Słowa kluczowe w nagłówkach H1,
- Częstotliwość dodawania nowych treści,
- Obecność słów kluczowych w linkach adresowych stron,
- Szybkość ładowania strony www,
- Responsywność strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych,
- Unikalność treści na stronie,
- Optymalizacja kodu HTML, CSS, JS na stronie.
- Elementy związane z popularnością strony w sieci, np.:
- Ilość różnych stron internetowych, które linkują do naszej witryny. Tutaj należy mieć na uwadze, aby takie strony były wartościowe jakościowo – liczba użytkowników je odwiedzających, popularność),
- Obecność w portalach społecznościowych: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn,
- Obecność w portalach informacyjnych, kulturalnych, katalogach firm – tych wartościowych, najbardziej prestiżowych, których page rank jest wysoki.
Pozycjonowanie strony internetowej – dlaczego jest to długotrwały proces?
To bardzo często spotykane pytanie. Pytanie, które również często wiąże się z różnymi emocjami – dlaczego tak długo? Proces pozycjonowania strony internetowej jest procesem skomplikowanym, składającym się z wielu czynności. Przyjmuje się, że na pozycję strony wpływa około 200 czynników – ich waga oraz ilość ulegają zmianie, w zależności kiedy Google wprowadzi nowości w swoim algorytmie.
Czas oraz ilość pracy, jaką trzeba zaangażować w proces pozycjonowania strony internetowej są zależne od wielu składowych – stan strony www przed rozpoczęciem optymalizacji, możliwości CMS strony, ilość oraz trudność słów kluczowych etc.
Przygotowanie strony internetowej do wyścigu o top10 to pierwszy etap, który musi przejść każda witryna. Ciężko jest określić dokładne ramy czasowe procesów pracy nad stroną – jej optymalizacją, zwłaszcza w przypadku stron i sklepów internetowych, których oferta oraz kontent są na bieżąco uzupełniane.
Wyszukiwarka potęgą sprzedaży
Nasza agencja stosuje wyłącznie metody white SEO! Nie pozwól by niekompetentne osoby zajmowały się Twoją stroną. W pozycjonowaniu niezwykle ważna jest uczciwość i wysoka jakość. Pamiętaj, że dla zablokowanej przez Google strony – praktycznie nie ma ratunku. Wypełnij już teraz formularz kontaktowy u dołu strony, a bezpłatnie przygotujemy indywidualną ofertę cenową specjalnie dla Ciebie.