Email marketing w liczbach
Można sądzić, że email swoje najlepsze 5 minut ma już za sobą. Bo istnieje prawie od początku internetu, bo jest stary, bo jest już tak znany i powszechny, że aż nudny. Wydawałoby się, że w gąszczu pojawiających się co chwilę nowych komunikatorów, innowacyjnych systemów do prowadzenia działań reklamowych, email jest narzędziem, które można pomijać w swoich strategiach. Otóż okazuje się, że email ma się bardzo dobrze i nie zamierza przestać dobrze…. się mieć.
FreshMail – lider usług email marketingu w Polsce dokonał dogłębnej analizy tego, jak polscy marketerzy i subskrybenci reagują na komunikację newsletterową i mailingową. Chcielibyśmy Wam przytoczyć kilka istotnych danych z tej analizy.
Jak wygląda miesięczny wolumen wysyłek?
Liczba wysyłanych wiadomości miesięcznie rozkłada się nierównomiernie i mieści się w zakresie od 6,77% do 9,31%. Najsłabszym miesiącem jest kwiecień – 6,77%, a najlepszymi: październik i listopad – 9,31%. Patrząc na całościowy wymiar – rozkład jest dość logiczny – styczeń – czyszczenie magazynu, IV kwartał – okres świąteczny, dopinanie bilansów, planów sprzedażowych.
Wysyłki w ujęciu tygodniowym
Wtorek i czwartek to najczęściej wybierane przez marketerów dni do działań email marketingowych. 4 na 10 kampanii jest wysyłanych właśnie w tych dniach – ok 20%. Najgorsze dni – oczywiście weekend- sobota i niedziela – odpowiednio 4,22% i 4,05%. Należy jednak pamiętać, że nie jest to wcale wyznacznik. Pokazują to dane o procentowym rozkładzie otwarć i kliknięć w ciągu tygodnia. Kampanie w niedziele osiągają otwarcia na poziomie 7,73%, a kliknięć ponad 9%. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź wydaje się prosta – przy tak skromnej ilości realizowanych wysyłek w te dni, mają one większą szansę zostać zauważonymi w skrzynce pocztowej. To również nie jest powód do tego, aby zmienić swoje strategie i zacząć wysyłać do użytkowników maile w weekendy. Są to dane statystyczne, które pokazują pewne trendy, jednak w indywidualnych działaniach zalecane jest poznanie swojego targetu i analiza grupy docelowej.
Liczba słów w temacie
Temat rzeka. Jak wynika z badań FreshMaila, im krótszy przekaz, tym lepiej. Zastosowanie od 1 do 3 słów w temacie, należy koniecznie pamiętać o zastosowaniu preheadera. Dzięki niemu możemy rozwinąć myśl, która została zawarta na początku i dodatkowo zachęcamy odbiorców do otworzenia wiadomości.
Skrót „FWD” powoduje, że maile są otwierane rzadziej średnio o 17%.
Użycie słowa „newsletter” w temacie wiadomości skutkuje obniżeniem OR o średnio 19%.
Segmentacja bazy jest kluczowa dla lepszego dotarcia do odbiorców.
Personalizacja
Z badań FreshMail wynika, że użycie personalizacji w temacie wiadomości podnosi szansę na zwiększenie OR aż o 126%, co automatycznie sugeruje, że jej zastosowanie jest wręcz niezbędne i jedno z najważniejszych działań w email marketingu. Pamiętajmy, że nie chodzi tutaj już tylko o zwracanie się do odbiorców po imieniu, ale również o dostosowywanie treści do ich zainteresować i zachowań, oglądanych produktach w sklepie, przeglądanych podstronach.
Segmentacja
Segmentacja to skuteczny sposób na odpowiednie dopasowanie treści do odbiorców, dodatkowo – najprostszy do wdrożenia. Jedynie 11,6% marketerów stosuje segmentację swoich odbiorców. Jest to niewielki odsetek, pomimo tego, że segmentacja jest kluczowym elementem działań marketingowych. Należy pamiętać, aby segmentacji nie opierać jedynie na danych deklaratywnych, ale również brać pod uwagę dane behawioralne.
Więcej dużo ciekawych danych, statystyk, wniosków, wykresów oraz infografikę znajdziecie w artykule FreshMail.
No Comments