Marketing Automation Case Study: B2B – cz.1
Zapewne już niejednokrotnie zastawialiście się nad wdrożeniem Marketing Automation do swojego biznesu, ale zapewne wiedza jak i sposób użycia systemu i narzędzi jest dla Was nieznana. Z pomocą przychodzą case study, a na przykładach zawsze lepiej.
SALESmanago, którego jesteśmy Premium Partnerem od czasu do czasu prezentuje case study, a więc analizy pojedynczych kampanii prowadzonych dla konkretnego Klienta. Tym samym chcielibyśmy się z Wami podzielić przygotowanym dokumentem przez SALESmanago i zobrazować, jakie działania można wdrożyć do swojego biznesu za pomocą marketing automation, gdy wyzwaniem nie jest e-commerce, a więc brak typowego produktu sprzedażowego. Często zdarza się, że w przypadku, gdy „produktem” nie jest stricte e-commercowa witryna (przeważnie sklep internetowy), Klienci uważają, że nie ma miejsca wtedy na działania marketing automation. Błąd.
Omawiany przykład dot. serwisu tuRodzinka.pl, który usprawnia proces edukacji swoich użytkowników i lojalizuje ich. Zostały postawione wyzwanie, ponieważ produktem sprzedażowym jest powierzchnia reklamowa, a klientem reklamodawcy i znane marki chcące ją wykupić na potrzeby kampanii, a nie użytkownicy serwisu jak to zwykle bywa. Kolejnym wyzwaniem było postawienie jako cel, pobudzenie aktywności użytkowników, zachęcenie do wchodzenia w interakcje i aktywny udział w życiu serwisu, a nie kierowanie do nich tradycyjnej sprzedaży. Trzecim wyzwaniem stojącym przed działaniami marketing automation było znalezienie sposobu na przekonanie anonimowych użytkowników strony WWW do zostawienia swoich danych kontaktowych i dołączenie do społeczności serwisu.
Zatem jak widzicie, wyzwania i działania całkowicie inne, jak te, które stoją przed modelem e-commercowym. Jak możecie się przekonać z załączonego dokumentu – marketing automation SALESmanago podołał postawionym wyzwaniom i zyskał bardzo pozytywną opinię serwisu. Wprowadzone rozwiązania i zastosowane działania pozwoliły na zrealizowanie celów, a dodatkowo przyczyniły się rozwojowi serwisu o nowe narzędzia.
Jeśli zastanawiacie się jak możecie wykorzystać system marketing automation w swoim biznesie – napiszcie do nas, a pomożemy Wam w uzyskaniu odpowiedzi na nurtujące pytania. Pomożemy Wam wdrożyć rozwiązania i uzyskać niezbędne efekty. Pomożemy Wam w okiełznaniu i opanowaniu marketing automation.
Cały materiał case study dostępny w linku poniżej:
No Comments