MARKETER+ „Social media. Skuteczne praktyki” – recenzja

Czy wyobrażacie sobie dzisiejszy świat bez social media – facebooka, instagrama, twittera czy snapchata? Pewnym jest, iż na dobre w naszej codzienności zagościły portale społecznościowe, a nasze telefony komórkowe są wręcz gorące od kolejnych przybywających wiadomości z aplikacji social. Idąc dalej tym tropem, pokolenie Z, a więc osoby urodzone po 2000 roku zostały wychowane praktycznie z telefonem w ręku, a zatem i z social media. Pokolenie to nie wyobraża sobie dnia bez logowania na facebooka, bez sprawdzenia nowych zdjęć na instagramie czy snapchacie.

W ostatnich latach otrzymaliśmy potężne narzędzia do komunikacji z potencjalnymi odbiorcami naszych produktów i usług. Pytanie – jak je wykorzystać? W tym miejscu z pomocą przychodzi nam najnowszy numer Marketer+, którego tematem przewodnim jest świat social media. Jak powiedział Rahim Blak „Bądź sobą, a nie będziesz miał konkurencji”, wydaje się, iż to hasło idealnie wpisuje się w odpowiedź na pytanie jak wykorzystywać social media do naszych działań marketingowo-wizerunkowych, jak również sprzedażowych. Aby zaistnieć w mediach społecznościowych trzeba być oryginalnym, posiadać własną wizję i rozwijać swoje kanały w sposób dotąd niespotykany. (Nie)stety czas, kiedy można było przejrzeć metody prowadzenia kilku podobnych kanałów i  wykorzystać wybrany pomysł na tworzenie własnego, przeminął. Dziś już nie uda się zdobyć wielu fanów i przekonać ich do obserwowania własnego profilu, dokonywania wielu konwersji. Liczy się unikalny i niespotykany dotąd kontent.

Na szczególną uwagę w najnowszym wydaniu zasługuje kilka artykułów. Nie od dziś wiadomo, że młodym i małym biznesom na samym początku zwyczajnie brakuje budżetu na profesjonalną obsługę marketingową, w tym social media, prowadzenie kanałów społecznościowych pozwalających na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, informowanie o tym, że istniejemy i w dalszym kroku przynoszenie sprzedaży. Zatem lektura artykułu „Marketing małej firmy w mediach społecznościowych” wydaje się znakomitym sposobem na to, aby w pewnym stopniu przybliżyć zagadnienia social oraz zdobyć wiedzę – od czego zacząć, jakie należy zadać sobie pytania przed wprowadzeniem firmy w świat mediów społecznościowych. Znajomość tego tekstu pozwala na postawienie pierwszych dobrze przemyślanych kroków w social marketingu.

Czasy, kiedy dodaliśmy post na facebooku i docierał on do wszystkich naszych obserwujących minęły bezpowrotnie. Kampanie prowadzone na facebooku to już pewien standard, bez którego nasze działania nie przyniosą korzystnych efektów. Konto reklamowe jak i funkcje pozwalające przygotować kampanię może dla początkujących użytkowników wydawać się dość skomplikowane i w tym miejscu przychodzą z pomocą dwa artykuły: „5 rzeczy, które musisz zrobić, zanim zainwestujesz w reklamę na Facebooku” oraz „Jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku”.
Dla osób, które już podjęły pewne działania reklamowe na portalu społecznościowym Facebook w najnowszym Marketerze+ zostały przygotowane dwa bardzo dobre artykuły omawiające pojęcie remarketingu dynamicznego i jego wdrożeniu w swoje działania promocyjne oraz artykuł omawiający zagadnienia prawne związane z narzędziem Facebook Lead Ads.

Na koniec warto również wspomnieć o tekście przygotowanym przez Pawła Sala „Dane transakcyjne a segmentacja odbiorców i targetowanie komunikacji”, który stanowi kolejną część cyklu artykułów skupiających się na wykorzystaniu danych do automatyzacji e-mail marketingu. Zbieranie danych sprzedażowych oraz danych o użytkownikach naszego sklepu internetowego, serwisu czy portalu nie wystarczy do prowadzenia skutecznych kampanii e-mail marketingowych. Potrzebna jest nam do tego wiedza o tym jak je wykorzystywać, jak je segmentować i personalizować, w jakiej postaci najlepiej je przetwarzać. Takie informacje i wskazówki próbuje nam przekazać Paweł Sala w swoim artykule.

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 10.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgm-agencja-reklamy

    IMIĘ/FIRMA (wymagane)

    EMAIL(wymagane)

    TELEFON (OPCJONALNIE)

    Treść wiadomości

    Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

    młodzi i kreatywni w biznesie