Włącz w sklepie SSL, nie trać klientów, zwiększ obroty

Sklepy internetowe, serwisy aukcyjne, medyczne, szkolne i strony urzędowe – w tych miejscach instalacja certyfikatu SSL jest już dzisiaj koniecznością. I to nie tylko ze względu na polecenia Google.

Zamknięta kłódka, adres poprzedzony https://, zielony pasek – elementów związanych z bezpieczeństwem, na które zwracają uwagę użytkownicy stron internetowych jest już coraz więcej. To po części efekt zwiększonej edukacji internautów względem ich bezpieczeństwa oraz ochrony danych, po części konsekwencja zmian, jakie w ostatnich latach zaczęły wprowadzać w swoich produktach firmy Google (np. przeglądarka Chrome) i Mozilla (Firefox). Trudno więc sobie wyobrazić, by trend zwiększania bezpieczeństwa w internecie miał się kiedyś odwrócić – kolejni usługodawcy będą zapewne kładli coraz większy nacisk na zabezpieczanie i szyfrowanie danych oraz zwiększanie komfortu osób rejestrujących swoje dane w sieci.

Sami kupujący i udostępniający swoje dane użytkownicy będą wkrótce tego wymagać od każdego dostawcy e-usług i administratora strony internetowej. Tak już się zresztą dzieje, co widać najlepiej po wynikach badań, w których internauci przyznają, że sklepy i strony internetowe nie gwarantujące bezpieczeństwa zakupów oraz danych, a nawet takie, które na pierwszy rzut oka nie wyglądają na bezpieczne, omijane są szerokim łukiem.
Co decyduje o poczuciu e-bezpieczeństwa? Najmniej dociekliwi będą sugerować się wspomnianą zamkniętą kłódką w pasku adresu, bardziej świadomi zagrożeń – sprawdzą jeszcze informacje o sklepie/firmie oraz regulamin zakupów/politykę prywatności. Ale wielu z nich pomoże też uczulony na kwestie bezpieczeństwa Google, w przeglądarce Chrome na przykład wyświetlając ostrzeżenia przed stronami, które nie mają zainstalowanego certyfikatu SSL. Wyglądają one mniej więcej tak:

Zwiększanie bezpieczeństwa jest też oczywiście w interesie sprzedających. Instalacja certyfikatu SSL może nie spowoduje, że sklep od razu trafi na pierwsze miejsce na liście wyszukiwania, ale – co zresztą potwierdza obrazek poniżej – zdecydowanie wpłynie na pozycję w Google. Polityka internetowego giganta zmierza w jednym kierunku – zwiększenia poczucia bezpieczeństwa w internecie. Dlatego te strony, które zadbają o protokół HTTPS i szyfrowanie danych, już teraz notują i będą notować lepsze wyniki w Google.


Wykres za: ahrefs.com

 

Materiał opublikowany został dzięki naszemu partnerowi, marce Shoper. Dziękujemy!
Źródło

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 5.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgmarketing_agency

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie