Tworzenie najlepszej listy słów kluczowych

Słowa kluczowe są podstawowym komponentem konta AdWords, decydującym o tym, kto zobaczy Twoje reklamy, a kto nie. Skuteczne korzystanie z opcji dopasowania słów kluczowych, znajdowanie słów kluczowych, ich analiza oraz generowanie wykluczeń to podstawa poprawnej kampanii i osiągnięcie wyższego poziomu konwersji.

Wielu reklamodawców sądzi, że dodanie wielu słów kluczowych, zwiększy ruch i wygeneruje wyższą sprzedaż. To nie tak! Wydaje się, że to banał, jednak jeszcze bardzo często spotyka się niepoprawnie wyświetlające reklamy, źle dopasowane słowa kluczowe oraz liczne kampanie bez wprowadzonych wykluczeń, nie wspominając o ich bieżącej aktualizacji.
Od czego zacząć? Przede wszystkim tworząc listę słów kluczowych myśl jak Klient, nie jako sprzedawca. To czas na zamianę ról, czas, w którym należy wyobrazić sobie, że jesteś użytkownikiem, który poszukuje takich produktów czy usług, które oferuje Twój klient. Następnie warto pamiętać i korzystać z bardziej szczegółowych słów kluczowych, to spowoduje docieranie z reklamami do klientów, którzy są związani z Twoją działalnością, poszukują konkretnych produktów czy usług, które świadczysz lub oferujesz.

Szczególnie ważnym i często pomijanym krokiem jest grupowanie tematyczne wybranych słów kluczowych. Jest to istotny element w budowaniu kampanii ze względu na wyniki jakości i wyświetlanie reklam. Aby wyświetlać potencjalnym klientom trafniejsze reklamy należy pogrupować słowa kluczowe i reklamy wg produktów, usług lub innych kategorii w grupy reklamowe tak, aby tworzyły przejrzystą strukturę konta. Wracając do wyniku jakości to nic innego jak oszacowanie jakości reklam, słów kluczowych i stron docelowych. Zatem grupowanie słów kluczowych, a więc zadbanie o to aby słowa kluczowe odzwierciedlały treść reklamy oraz treści, które znajdują się na stronie docelowej jest ważnym elementem w budowaniu kampanii.

Dopasowania słów kluczowych

Google traktuje te opcje jako wskazówki dla zaawansowanych. Jednak ta sprawa jakby nie patrząc nie jest aż tak trudna jakby się wydawało, a zwyczajnie pomaga osiągać jeszcze lepsze wyniki. Domyślnym typem dopasowania w AdWords jest dopasowanie przybliżone i to z niego korzysta większość reklamodawców. Poza tym wyróżniamy: dopasowanie do wyrażenia, dopasowanie ścisłe oraz wykluczające. W dużym skrócie:

Dopasowanie przybliżone – reklamy pojawiają się po wpisaniu synonimów, powiązanych wyszukiwań i innych odmian słów, które AdWords, uzna za istotne, a których nie dodałeś do konta.

Dopasowanie do wyrażenia – zachowana zostaje kolejność wyrazów, reklamę wywołają także bardzo zbliżone odmiany wyrażeń. Słowa wpisane na początku lub na końcu frazy nie zakłócą wyszukiwania.

Dopasowanie ścisłe – reklama pojawi się po wpisaniu dokładnie tego słowa kluczowego lub jego bardzo podobnych odmian. Reklama nie wyświetli się po podaniu synonimów czy innych podobnych terminów.

Dopasowanie wykluczające – zapobiega pojawieniu się Twoich reklam po wpisaniu nietrafionych słów w wyszukiwarce.


Czytaj także:

Kampania reklamowa dla e-sklepu

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 5.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgm-agencja-reklamy

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie