Trendy zakupowe w e-sklepach: co, kiedy i na czym

Kiedy klienci sklepów internetowych robią najwięcej zakupów? I na jakich urządzeniach? Poznajcie tegoroczne trendy zakupowe z podziałem na dni tygodnia – w oparciu o dane transakcyjne ze sklepów internetowych Shoper.

W tygodniu pracy (od poniedziałku do piątku) wyraźna przewaga zakupów za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów, w weekend kupujemy mniej, ale też na tabletach i smartfonach – tak w skrócie wygląda rozkład preferencji zakupowych wśród klientów sklepów internetowych Shoper. Ale jeśli przyjrzeć się danym (zebranym od czerwca do października 2016 roku) bliżej, ciekawych informacji w temacie zachowań użytkowników e-sklepów można znaleźć więcej.
Najbardziej interesująco rozkładają się transakcje z podziałem na dni tygodnia (poniedziałek-piątek i weekend) oraz konkretne godziny. Polski e-konsument najaktywniejszy jest w trakcie tygodnia pracy, między godziną 10. rano a 14. po południu. Potem powrót do domu i wieczorem – ok. 21. – ciąg dalszy intensywniejszych zakupów. Różnica jednak między ruchem od poniedziałku do piątku a tym weekendowym jest wyraźna – nawet w najlepszym momencie weekendu, transakcji jest o kilkadziesiąt procent mniej niż między poniedziałkiem a piątkiem.

A jak to wygląda w niedzielę – w dniu, który ma być wolny od handlu, a restrykcje mogą też objąć po części sklepy internetowe? Jak się łatwo domyślić, w niedzielę klienci uwielbiają kupować także online. Na tle np. soboty, przeprowadzonych transakcji w niedzielę jest wyraźnie więcej – szczególnie w godzinach wieczornych, między 18. a 22., i to nawet o kilkanaście procent. W niedzielę chętniej też dokonywane są transakcje przy użyciu smartfonów i tabletów – zwróć uwagę na poniższym wykresie na skoki w godzinach 6-10. Powód? Leżąc w łóżku, zakupy dużo wygodniej jest przecież robić z lekkim i bezprzewodowym urządzeniem w ręku. Prawda?

Materiał opublikowany został dzięki naszemu partnerowi, marce Shoper. Dziękujemy!
Źródło.

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 5.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgmarketing_agency

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie