„Traf w sedno. Jak mówić, aby przekonać” – recenzja

Od dłuższego czasu zajmuję się zawodowo kontaktami biznesowymi. Postanowiłem posłuchać znajomego i wieczornym, letnim popołudniem udałem się do galerii handlowej po wydawnictwo samego Billa McGowana. Pozycja „Traf w sedno. Jak mówić, aby przekonać” została mi przedstawiona jako elementarz przeznaczony osobie, której choć promil wiedzy z zakresu psychologii biznesu bardzo się przyda. Stojąc przed półką z napisem „biznes/marketing” i spoglądając na wyżej wspomniane wydawnictwo pomyślałem, że autor musi być „dobry”. Wystarczył mi tytuł i już wiedziałem, o czym i dla kogo jest ta książka. Nie jest to takie oczywiste, bo bardzo często spoglądam na tył książki, aby doprecyzować informacje, które znalazłem na jej froncie. To był kolejny argument, aby rozpocząć przygodę z „gościem”, o którym – tak naprawdę – wcześniej nie słyszałem kompletnie nic.

Z pewnością przeczytaliście cytat, który został zamieszczony powyżej. Z pewnością zwróciliście uwagę na osobę, która wypowiedziała te słowa. Tak. To sama pani dyrektor operacyjna potężnego Facebooka. Chciałbym milion razy przytaknąć Sheryl Sandberg i po wnikliwym przeczytaniu „Traf w sedno. Jak mówić, aby przekonać” stwierdzić zdecydowanie: „Kto przeczytał książkę Billa McGowana, ten już nigdy nie będzie żałował”. To najlepsza encyklopedia z psychologii biznesu, która pokazuje czytelnikowi, jak sprawnie, pewnie i skutecznie komunikować się z drugą osobą. Książkę powinny przeczytać nie tylko osoby, którym taka pozycja wydaje się być pomocna w codziennym życiu zawodowym. Zdecydowanie wskazówki, którymi raczy nas autor, wykorzystają również ludzie, którzy doświadczają kontaktów interpersonalnych każdego dnia (czyli my wszyscy). Bo któż z nas nie doznał krępującej sytuacji na zakupach, podczas tankowania samochodu czy w kolejce do lekarza? Dzięki wskazówkom zawartym w książce, znacznie prostsze będzie wybrnięcie z nich lub wyjście z twarzą. Jestem przekonany, że wielu z Was po zastosowaniu się do siedmiu zasad Billa przechyli wręcz szalę zwycięstwa na swoją stronę i do samego końca pozostanie wodzirejem dialogu.

Siedem zasad przekonywania to sedno całej książki i zarazem – zdaniem autora – klucz do sukcesu. Dowiesz się: jak skutecznie zastosować się do nich zarówno w życiu prywatnym, jak i biznesowym. Od teraz nazwisko Scorsese nie będzie kojarzyć Ci się wyłącznie z filmem. Będziesz wiedział, że to również synonim elementu wizualnego, którym przykujesz uwagę odbiorcy. Po przeczytaniu książki również Ty zostaniesz reżyserem filmu, który rozegra się w wyobraźni Twojego słuchacza.

Zasada sosu do makaronu to nie kulinarne porady od szefa kuchni, które można by wykorzystać podczas przygotowywania posiłków na stół szwedzki dla gości. To wiele cennych wskazówek, dzięki którym dowiesz się, że Twoim obowiązkiem podczas dialogu jest walka z nudą. Musisz maksymalnie skracać swoje przesłanie, tak aby Twój przekaz był z jednej strony możliwie krótki, z drugiej zaś po brzegi wypełniony wartościową treścią.

Po pięć kolejnych zasad odsyłam do książki, w której autor skrupulatnie tłumaczy każdą z nich. To bardzo skuteczne porady, a dzięki oryginalnemu nazewnictwu niezwykle łatwo sobie je przyswoić, wdrożyć i opanować do perfekcji. W tej ostatniej czynności pomogą również wskazówki dotyczące ćwiczeń, które można przeprowadzić nie tylko w towarzystwie znajomych, ale również podczas wieczornej toalety przed lustrem. Gwarantuję, że jeśli uda Ci się rzetelnie odrobić „zadanie domowe”, będziesz skutecznym, bardziej opanowanym i – przede wszystkim – pewnym siebie mówcą. Jestem o tym przekonany, bo rzetelna lektura książki, pozwoli Ci biegle opanować zarówno język werbalny, jak i posługiwanie się komunikatami niewerbalnymi.

Podsumowując, „Traf w sedno. Jak mówić, aby przekonać” to pozycja, którą każdy z nas powinien przewertować i dokładnie przeczytać przynajmniej raz w swoim życiu. Jestem też zdania, że książka powinna zająć miejsce w naszej biblioteczce w łatwo dostępnym miejscu. Życiowe sytuacje niejednokrotnie upomną się o odkurzenie siedmiu zasad Billa McGowana. Jeśli jednak temat zafascynuje Was tak bardzo, że wszystkie wskazówki przyswoicie jak pacierz – pamiętajcie, że w przyszłości młodsze pokolenie podziękuje Wam za możliwość przeczytania tej książki. Dlaczego? Bo jest to uniwersalna i ponadczasowa encyklopedia kontaktów interpersonalnych, dzięki której na stałe i z klasą zintegrujecie się ze społeczeństwem.


Tytuł: Traf w sedno. Jak mówić, aby przekonać
Autorzy: Bill McGowan, Alisa Bowman
Rok wydania: 2014
Wydawnictwo: MT Biznes

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 10.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgm-agencja-reklamy

    IMIĘ/FIRMA (wymagane)

    EMAIL(wymagane)

    TELEFON (OPCJONALNIE)

    Treść wiadomości

    Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

    młodzi i kreatywni w biznesie