Szybkie Shoper Płatności, gotówka bardziej od święta

Rośnie przewaga zakupów realizowanych dzięki szybkim płatnościom online – w 2016 roku w sklepach internetowych Shoper, gotówką opłacono ledwie 30% transakcji.

Coraz powszechniejszy dostęp konsumentów do urządzeń przenośnych, ale i większy nacisk właścicieli sklepów internetowych na nowoczesne i bezpieczne formy płatności – to dwie główne przyczyny wzrastającej liczby transakcji opłacanych bezgotówkowo. Przed rokiem, kiedy startował system wewnętrznych płatności na platformie Shoper – Shoper Płatności – ponad 60% zakupów było opłacanych bez użycia gotówki, dziś to już poziom 70%.

Większe zainteresowanie transakcjami bezgotówkowymi to trend zauważalny na całym rynku. W tegorocznym badaniu Płatności Elektronicznych firmy Visa podano wyniki, wskazujące na wyraźne zwiększenie aktywności w mobilnych zakupach w każdej z kategorii wiekowych kupujących.
Najczęściej kupują najmłodsi (18-24 lata), ale… największy skok zanotowano u najstarszych klientów (55-64 lata). Skoro więc wszyscy tak chętnie sięgają po nowoczesne płatności, czy są jeszcze w internecie jakieś sklepy, które w ogóle nie mają ich w swojej ofercie?

Na pewno. Polska, mimo że branża e-commerce rozwija się u nas w szybkim tempie, wciąż jest krajem, w którym uczymy się nowych technologii i nowych nawyków, zwłaszcza zakupowych. Wśród obaw, jakie klienci sklepów internetowych wymieniają najczęściej, są kwestie bezpieczeństwa transakcji i nadużycia prywatności. To z tego powodu, jeśli mogą wybrać np. zapłatę za towar gotówką przy odbiorze (i przy okazji nie poniosą z tego tytułu dodatkowych kosztów), wybierają starą metodę płatności. „Zobaczę za co płacę”, „nikt mnie nie oszuka” – to argumenty, które przemawiają przez podejrzliwych klientów najczęściej. Ale te akurat szybko można obalić pokazując w swoim sklepie, jak ważne dla powodzenia e-biznesu są kwestie bezpieczeństwa.

Informacja o zainstalowanym certyfikacie SSL i szyfrowaniu danych, informacja o firmie obsługującej system używanych płatności – to podstawa zadowolenia klienta. Druga sprawa: wolność wyboru. Im więcej metod płatności mu zaoferujemy, tym większa szansa, że skusi się na zakup. Przelew bankowy wciąż jest popularnym sposobem płatności, ale to nie znaczy, że jest sposobem najwygodniejszym i najbardziej pożądanym. Wręcz przeciwnie – często jest jedyną, niechcianą opcją bezgotówkową. Jego tegoroczny wynik jest zresztą bardzo zbliżony do ubiegłorocznego, natomiast to, co dla nas szczególnie ciekawe, to fakt, że wzrasta liczba transakcji dokonywanych za pomocą Płatności Shoper – a więc systemu będącego integralną częścią platformy, zapewniającego sklepom (i ich klientom) bezpieczne transakcje oraz konkurencyjne warunki.

To zresztą kierunek, w którym powinny iść wszystkie nowoczesne e-sklepy – zaoferowania swoim odbiorcom nie tylko szybkich i wygodnych, ale przede wszystkim zaufanych płatności. Tak, by kwestie bezpieczeństwa nie wpływały negatywnie na decyzje zakupowe żadnego klienta.

shoper-najpopularniejsze-metody-platnosci

Materiał opublikowany został dzięki naszemu partnerowi, marce Shoper. Dziękujemy!
Źródło

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 5.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgmarketing_agency

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie