Szybkie płatności coraz bardziej powszechne

Co zachęca klientów do nowoczesnych transakcji online, a co ich odstrasza? Najnowsze badania wskazują, gdzie szukać odpowiedzi na te pytania.

Visa w opublikowanym jesienią 2016 roku raporcie z badań płatności elektronicznych podaje, że zakupy przy użyciu nowoczesnych, bezgotówkowych metod i za pośrednictwem urządzeń mobilnych, to nie różowa wizja przyszłości w e-commerce, ale obraz tego, co dzieje się dookoła już teraz. I to na sporą skalę. Liczba użytkowników korzystających z szybkich i internetowych zakupów/płatności stale rośnie i to w każdym przedziale wiekowym. Dla porównania: jeszcze w 2015 roku popularność bankowości mobilnej dla osób w wieku 55-64 lat sięgała 39%, dziś już 52%. Najaktywniejsi są oczywiście najmłodsi – urządzeniami mobilnymi płaci teraz aż 68% użytkowników w wieku 18-24 lat.
Czym płacą konkretnie? Najczęściej smartfonami (42%), tabletami (34%) oraz… urządzeniami typu smartwatch (53%). Ale jednocześnie deklarują, że do 2019 roku te proporcje zmienią się na korzyść: smartfonów (91%) i tabletów (72%).

Warto w tym miejscu przypomnieć raport podsumowujący metody płatności w sklepach Shoper w 2015 roku – zapytaliśmy w nim właścicieli e-biznesów, czy nowoczesny system płatności stanowi o przewadze konkurencyjnej sklepu? „Tak” odpowiedziało 75% pytanych, „Nie” 13%, a „Nie mam zdania” 12%. Na inne pytanie, „czy gdy sam kupujesz w sklepach internetowych zwracasz uwagę na dostępność szybkich płatności?”, odpowiadali: „Tak” 77%, „Nie” 15%, „Nie mam zdania” 8%. I to chyba najlepiej świadczy o sytuacji, która rozgrywa się na rodzimym rynku e-commerce – że nie tylko zdominowały go systemy nowoczesnych zakupów, ale przede wszystkim coraz więcej jest na nim świadomych i wymagających klientów, którzy oczekują szybkich, łatwych i bezpiecznych zakupów.

A właśnie, bezpieczeństwo. W badaniu firmy Visa, 65% pytanych deklarowało, że najczęściej rezygnuje z zakupów w wyniku obaw związanych z nadużyciami i bezpieczeństwem transakcji. 51% obawia się zagrożenia swej prywatności. Co jednak ciekawsze, aż 55% nie czuje argumentów dlaczego płatności mobilne „są lepsze od tradycyjnych”, a 24%… nie rozumie w ogóle mobilnej oferty. Co to oznacza? Że wciąż wiele w temacie wygodnych i nowoczesnych paymentów jest jeszcze do zrobienia i to nie tylko od strony technologicznej.

Jakie kroki powinien zatem poczynić sklep internetowy dla rozwiania tych ostatnich, prezentowanych na wykresie wątpliwości, a przy okazji dla uatrakcyjnienia swojej oferty i przyciągnięcia większej liczby klientów? Przede wszystkim musi zainstalować na swojej stronie certyfikat SSL. Szyfrowanie danych w e-sklepie to dziś już podstawa. Skoro klienci chcą się czuć bezpiecznie, nie można dać im tego poczucia bez aktywnego protokołu HTTPS (tutaj o tym szerzej).

Druga sprawa – wewnętrzny system płatności. Oczywiście można podpisać kilka umów z różnymi dostawcami szybkich przelewów, z każdym z nich negocjować stawki i warunki współpracy, ale dużo wygodniej, prościej (a także taniej) jest włączyć jeden system dostępny z poziomu oprogramowania, na którym pracujemy i który zapewni dostęp do najważniejszych metod płatności online. Przykładem niech tu będą Shoper Płatności – obsługiwane przez firmę Blue Media, dostępne w panelu sklepu, i zapewniające kompleksową obsługę z zakresu wszystkich metod płatności przez internet. Do uruchomienia wystarczą kroki: logowanie do panelu → aktywacja Płatności Shoper → wypełnienie systemowego formularza. Trzy pierwsze miesiące dla nowych klientów są bez prowizji.

Materiał opublikowany został dzięki naszemu partnerowi, marce Shoper. Dziękujemy!
Źródło

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 5.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgmarketing_agency

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie