PrestaShop – ciekawa analiza Shopera

„Prestashop to jeden z najbardziej popularnych skryptów do prowadzenia sklepu internetowego. Ale czy tak dobry, jak twierdzą niektórzy? I czy wart zachodu?”.

Na stronach blogowych Shoper.pl możemy znaleźć 3-częściową analizę rozpoczęcia swojej przygody ze sklepem internetowym opartym na oprogramowaniu PrestaShop. Zwróciliśmy na nią uwagę, ponieważ często w rozmowach z naszymi Klientami padają pytania i hasła związane właśnie z tym oprogramowaniem. Wielu z nich słyszało wcześniej o tzw. Preście i wyrażało chęci do przygotowania sklepu internetowego właśnie na tym oprogramowaniu. Z tym też wiążą się liczne pytania, późniejsze zagadki i wiele godzin ciężkiej pracy przygotowawczej do pierwszego uruchomienia sklepu i jego pierwszej sprzedaży.

Na łamach bloga Shoper.pl swoją historię o rozpoczęciu przygody ze skryptem PrestaShop opowiada Klaudia. Przedstawia ona swoje 6 dni z procesem uruchomienia sklepu na Preście. Przyznamy – wykazała się dużą zaradnością, nie było jej łatwo i zarazem nie zabrakło jej cierpliwości. O jej zmaganiach w ciągu pierwszych dwóch dni możemy przeczytać tutaj. Na pierwszy rzut poszły takie sprawy jak: wybór hostingu i jego koszta, integracje z płatnościami, porównywarkami cen, temat dostaw, aukcjami allegro czy księgowości i wystawiania faktur. Sporo tego. W tym też momencie okazuje się również, że instalacja skryptu Presty to nie wszystko. Aby móc dopiąć wszystkie wcześniej wymienione tematy, należy wspomóc się instalacją wielu wtyczek, które to właśnie umożliwiają. Na dodatek – w wielu przypadkach płatnymi. Jednak to nie koniec. W drugiej części swojej analizy Natalia postarała się dowiedzieć, jakie były by koszta całego procesu instalacji wymarzonego sklepu internetowego, a w kolejnym dniu przystąpiła do działania.

Druga część analizy Natalii

W kolejnych dniach Natalia zmagała się z technicznymi zagadnieniami i w swojej trzeciej i ostatniej części analizy postanowiła podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami i wnioskami, o których możecie przeczytać w artykule Próbujemy PrestaShop: testy, analizy i opinie. Część 3. Warto wspomnieć również o interfejsie i samym sposobie zarządzania sklepem, które w naszej opinii jest dość nieintuicyjne, co z kolei jest spowodowane potrzebą instalacji wielu wtyczek do skryptu Presta, aby sklep był w pełni funkcjonalny. Ten temat sprawia, że dla osoby, która zaczyna stawiać pierwsze kroki w branży e-commerce może przez długi czas być zdezorientowana i uczyć się obsługi własnego sklepu niż w tym czasie zająć się strice sprzedażą.

Nie mówimy „nie” Preście. PrestaShop jest bardzo ciekawym skryptem i ogromnie wydajnym, jednak naszym Klientom, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sklepem internetowym przede wszystkim polecamy rozwiązanie Shoper, którego jesteśmy autoryzowanym resellerem. Wymaga ono zdecydowanie mniej uwagi, czasu i działań poświęconych konfiguracji do przygotowania sklepu na jego pierwszą sprzedaż.

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 5.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgm-agencja-reklamy

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie