Piękny sklep od święta

Święta za pasem. Jak się do nich przygotować, by sprzedać więcej?

Włącz świąteczny klimat
Jest taki okres w roku, kiedy sklep internetowy można – a nawet trzeba – nieco pokolorować. Ankiety przeprowadzane rokrocznie wśród klientów e-sklepów dowodzą, że świąteczna dekoracja zachęca ich do zakupów. Niech ta nie będzie tylko zbyt nachalna, wybieraj spośród szablonów, które mają kolorowy, ale jednak przejrzysty układ. Graj popularnymi w okresie świątecznym barwami – zielenią i koniecznie czerwienią, bo tej przy okazji Bożego Narodzenia nie sposób sobie odmówić, a i wyjątkowo przyciąga uwagę – dodaj charakterystyczne ornamenty w postaci płatków śniegu, choinek czy świątecznych postaci. Ale pamiętaj: co za dużo, to niezdrowo. Spośród gotowych, gwiazdkowych wizualizacji wybierz więc takie, które nie odwrócą uwagi od najważniejszego – od twojej oferty. One mają tylko ją lepiej wypromować, nie zasłonić.

szablony świąteczne

szablony świąteczne

“Okres przedświąteczny oznacza dla nas trzykrotnie wyższą sprzedaż. Mamy w ofercie produkty, które cieszą się dużym zainteresowaniem i wybierane są na prezent. Jednocześnie sami też staramy się przyciągnąć klientów. W naszej ocenie świąteczna grafika to inwestycja, którą warto ponieść, bo pracuje na nasz finalny zysk” – tłumaczył już kiedyś wartość odświeżania witryny sklepu na czas Świąt Tomasz Skaliński z overmania.pl. I to chyba najlepsza do tego zachęta. Ale na samej ładnej grafice nie powinieneś kończyć świątecznych przygotowań. Pamiętaj również, by…

Zachęcać BARDZIEJ do zakupów
Do tego z kolei potrzebne będzie przejrzenie opisów na stronie twojego sklepu. Nie od dziś wiadomo, że większość uczestników przedświątecznej gorączki zakupów… nie kupuje dla siebie. Dlatego warto (nie tylko) na okres Świąt zmienić komunikację sklepu i zachęcać konsumentów do robienia zakupów dla żony, męża, córki czy ciotki. „Fotoobraz, który podkreśli twoje domowe wnętrze, ale i sprawdzi się jako wyjątkowy prezent” – „prezent” to słowo klucz, którego nie powinno w twoim sklepie zabraknąć.

Bądź dobrym Mikołajem
I też podaruj coś ludziom. W okresie świątecznym kupujący uwielbiają korzystać z ofert specjalnych, gwiazdkowych rabatów, albo darmowej dostawy. Dlatego powinieneś takie atrakcje przygotować także dla swoich klientów. Możesz zaplanować akcje promocyjne z podziałem na różne tygodnie grudnia – np. im bliżej Świąt, tym zaoferujesz większe (najpierw 10, potem 20%) rabaty. Ale równie dobrze może być to jednorazowa akcja z darmową wysyłką towarów lub bezpłatny zwrot do końca stycznia.

Nie rób żartów
Musisz pamiętać tylko, żeby dokładnie poinformować swoich klientów co do warunków świątecznej sprzedaży. Że jeśli zamówią u ciebie produkt maksymalnie do – na przykład – 15 grudnia, to na pewno towar wyjdzie z magazynu jeszcze przed Świętami. A jeśli transakcja zostanie sfinalizowana po tym terminie, trzeba ich ostrzec, że zakupy mogą nie dotrzeć przed pierwszą Gwiazdką. Jasne i przejrzyste zasady to w takim okresie podstawa – tyczy się to również warunków dotyczących zwrotów i reklamacji. Pamiętaj o punkcie 2. – klienci nie kupują dla siebie. Może się okazać, że po Świętach wielu z nich będzie chciało zwrócić zakupiony towar, na co też musisz siebie, a zwłaszcza kupujących, przygotować. Wesołego!

Materiał opublikowany został dzięki naszemu partnerowi, marce Shoper. Dziękujemy!
Źródło.

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 5.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgmarketing_agency

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie