Otwieram sklep internetowy i… co z reklamą?

Otworzę sklep internetowy – pomyślał młody przedsiębiorca. A ile przeznaczysz na jego reklamę? – zapytał drugi. I zaczęły się schody.

Wielu przedsiębiorcom rozpoczynającym przygodę z e-handlem wydaje się, że wystarczy ładna skórka graficzna, kilkuset fanów na Facebooku i… jakoś to będzie się samo kręcić. Niewykluczone, że tak właśnie się stanie, ale często swojemu szczęściu w e-commerce trzeba dopomóc. Na pytanie: „czy prowadziłeś w swoim sklepie choćby działania związane z kampanią Google Adwords?”, więcej niż połowa właścicieli e-biznesów odpowiadała, że nie. Jedni z oszczędności, bo nie chcą inwestować w reklamę, nie wierząc w jej realne efekty, inni z braku wiedzy, ile takie działania mogą naprawdę kosztować. A jak wskazują kampanie do tej pory prowadzone na platformie Shoper w ramach usługi „Sklep z zamówieniami”, nie trzeba wcale dużych wkładów finansowych, by na starcie nowego biznesu zdobyć i zadowolonych klientów, i kolejne zamówienia.

W badaniu przeprowadzonym wśród sklepów pracujących na oprogramowaniu Shoper, najczęściej przewijającą się kwestią w temacie reklamy, były oczywiście finanse. Wielu właścicieli pytanych „Jakie trudności niesie za sobą prowadzenie kampanii AdWords?”, odpowiadało: „Wysokie koszty finansowe”. Jeśli jednak przyjrzeć się bliżej samemu mechanizmowi reklamy w Google, okaże się, że nawet niski budżet na nią przeznaczony, może dać wymierne efekty. Najlepszy przykład: wiodący dostawca towarów z branży instalacyjno-sanitarnej, gazowej i centralnego ogrzewania, musiał stawić czoła rosnącej konkurencji w internecie i spadającym cenom, dlatego zdecydował się na przemyślaną kampanię AdWords, która pozwoliła mu wyróżnić się na tle rynku mocną ofertą. Po wydaniu 1000 zł, sklep zanotował przychód rzędu 16 tys. zł.

A jaką kwotę właściciel e-sklepu jest średnio w stanie przeznaczyć na dwa miesiące prowadzenia działań reklamowych AdWords? W przytoczonej ankiecie najniższym pułapem była kwota „poniżej 500 zł” i stanowiła 40% wszystkich odpowiedzi. To sporo, ale trzeba brać pod uwagę, że nie wszystkim e-przedsiębiorcom wciąż są znane szczegóły działania AdWords. Nie każdy rozumie, co kryje się pod hasłem: „wydasz tylko tyle, ile rzeczywiście chcesz zainwestować”, obawiając się dodatkowych kosztów związanych z prowadzeniem tego rodzaju kampanii. A usługa „Sklep z zamówieniami” na platformie Shoper została wymyślona właśnie po to, by takie podejście zmienić.

Jeżeli bowiem nie reklamujesz się w Google, bo twoim zdaniem:
a) „zajmuje to wiele czasu”,
b) „nie mam odpowiednich umiejętności technicznych”,
c) „nie ma to większego sensu”…
…warto zastanowić się nad tym tematem raz jeszcze, zwłaszcza że Google AdWords rzeczywiście może się okazać najłatwiejszą drogą do efektywnej reklamy w internecie. I zwłaszcza na starcie uruchomionego biznesu.

Póki co, sklepy osiągające po kilkaset tysięcy przychodu są skłonne przeznaczyć na działania reklamowe do… ledwie tysiąca złotych miesięcznie, co również świadczy o ich reklamowej wstrzemięźliwości i nierzadko braku podstawowej wiedzy związanej z obsługą kampanii Google oraz jej korzyściami. Niektórzy z nich wychodzą z założenia – to jedna z odpowiedzi udzielanych na inne pytanie postawione w ankiecie – że lepiej zainwestować w pozycjonowanie (SEO) niż AdWords, bo to bardziej opłacalna metoda. Trudno jednak jednoznacznie stwierdzić, że to właśnie inwestycja w SEO przyniesie pożądane efekty (bo wiele w temacie pozycjonowania zależy od zmiennych w Google). Ale czy na tej samej zasadzie można powiedzieć, że kampania AdWords to ten jedyny i najlepszy środek w dotarciu do celu? Też nie – AdWords z pewnością nie zastąpi pozycjonowania, jak i SEO działań reklamowych. Ale dobrze przeprowadzana kampania na pewno pomoże szybciej wygenerować przychód w sklepie.

– Największym wyzwaniem dla nas, jako startującego e-biznesu, było odpowiednie wypromowanie sklepu, znalezienie klientów, dotarcie do nich z ofertą produktową, wreszcie – osiągnięcie obiecującego poziomu konwersji – wspominał już na blogu Shoper Kamil Dębski, właściciel sklepu alejadziecka.pl, który postawił na kampanię AdWords świeżo po starcie biznesu. Ta została uruchomiona w lipcu 2016 r., czyli w drugim miesiącu funkcjonowania sklepu. Chwilę później wartość przyjętych zamówień przekroczyła wyniki odnotowane w czerwcu. – Zauważyliśmy też, że marka sklepu jest lepiej rozpoznawalna w sieci. Udało się więc, oprócz realnych korzyści ekonomicznych, uzyskać korzyści wizerunkowe – oceniał właściciel. Brawo on, teraz może kolej na ciebie?

Materiał opublikowany został dzięki naszemu partnerowi, marce Shoper. Dziękujemy!
Źródło.

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 5.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgmarketing_agency

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie