Kiedy klienci walą oknami, czyli jak przygotować sklep na gorące okazje

Black Friday, Cyber Monday, Mikołajki, Gwiazdki, nawet Dziadek Mróz… – okazji, żeby twój sklep zalała fala rozszalałych kupujących, jest wiele. Ale do każdej z nich można się przygotować w podobny sposób.

Jeżeli zerkniesz tutaj, dowiesz się lub upewnisz, że w listopadzie i grudniu sklepy internetowe notują średnio 30 procent więcej zamówień w porównaniu z resztą roku. A jeśli w twoim e-sklepie transakcji w świątecznych miesiącach jest znacznie więcej (bo bierzesz udział w Black Friday, Cyber Monday i Dniu Darmowej Dostawy) – sam wiesz na pewno, że wzmożony ruch może przynieść większy przychód, ale niejednokrotnie też zszargać nerwy. Zwłaszcza wtedy, gdy sklep internetowy nie jest w ogóle przygotowany na zakupowe szaleństwo.

Kolejka w internecie? Nie, dziękuję
Serwery, na których pracuje twój e-biznes, mają swoją wydajność, więc żeby uniknąć sytuacji choćby takiej, jaka miała miejsce kilka miesięcy temu na stronie jednego ze sklepów z artykułami dziecięcymi – który dla rozładowania ruchu zaproponował swoim klientom… zajęcie internetowej kolejki i cierpliwe oczekiwanie na zakupy – w pierwszej kolejności musisz zająć się hostingiem. Tak, także wtedy, gdy pracujesz na gotowym oprogramowaniu w modelu subskrypcyjnym i masz zapewnioną stabilność pracy sklepu przez usługodawcę. W przypadku intensywnych okresów w handlu internetowym – np. wówczas kiedy bierzesz udział w promocjach z tytułu Cyber Monday – warto poinformować o tym dostawcę softu, który będzie miał wtedy twój sklep na oku i w przypadku rzeczywiście wzmożonego ruchu, wspomoże w krytycznym momencie. Sklepy standardowo są przygotowane do stabilnej i niezawodnej pracy także w okresie zwiększonego ruchu, ale trzeba pamiętać, że Święta to czas szczególny i wymaga niestandardowego podejścia.
Podobna troska o pracę sklepu powinna towarzyszyć sezonowym akcjom specjalnym i wyprzedażom – najlepszym przykładem niech tu będzie sklep Kruger & Matz, wiosną 2016 roku uruchomiający w kanale telewizyjnym reklamę, która spowodowała wyraźny wzrost zainteresowania sklepem. Ale dzięki sprawnej akcji i współpracy na linii sklep-dostawca oprogramowania, obeszło się bez problemów z obsłużeniem ruchu.

„Dzięki za pomoc przy tej akcji. Z naszych ocen wynika że stronę w ciągu kilku minut oglądało kilka tysięcy osób osób i zyskaliśmy kilkanaście tysięcy nowych odwiedzających. Odnośnie samej komunikacji z waszym DOK, wszystko było OK. Jasna i czytelna informacja, jak powinniśmy się zachować i wszystko zadziałało tak, jak opisaliście” – oceniali potem całą akcję właściciele sklepu Kruger & Matz. I tym przykładem powinni iść też inni, którym zależy na większych obrotach bez straty na jakości pracy e-biznesu.

Kupony, bony i lojalki
A jak zachęcać klientów do większych zakupów? Listopad, grudzień i styczeń to zdaje się wymarzony okres do wprowadzenia na stronie akcji angażujących konsumentów. Promocje – to po pierwsze. Wiadomo, że przed Świętami w internecie kupuje niemal każdy, ale im więcej dasz ludziom pretekstów do tego, by zakupy zrobili właśnie u ciebie, tym większa szansa, że w ich koszyku znajdzie się kilka produktów. Wybierz więc z oferty towary, które chcesz wypromować, przygotuj specjalne z nimi zestawy i wykorzystaj kanały social media oraz blog czy sklepowy newsletter, by ogłosić światu, dlaczego warto kupować właśnie u ciebie.
Możesz też podarować swoim klientom kupony rabatowe – na Mikołajki, na Gwiazdkę, na cokolwiek. Niech wiedzą, że traktujesz ich wyjątkowo i nie zależy ci tylko na jednorazowych interakcjach, ale dłuższej znajomości. Masz w końcu od tego program lojalnościowy, dzięki któremu stali klienci mogą być nagradzani specjalnymi ofertami. W dobie walki o konsumenta, niska cena to bowiem nie wszystko, czym powinieneś go kusić. Dobry kontakt z klientem i przyjacielskie traktowanie – tak też spróbuj działać, i nie tylko od święta.

Bądź bezpieczny (nie tylko w sylwestra)
Niezależnie jednak od tego, czy swój przekaz kierujesz do nowych czy stałych klientów pamiętaj, że każdy z nich oczekuje po e-sklepie bezpieczeństwa transakcji. A do tego potrzebna instalacja SSLa – certyfikatu stanowiącego podstawę bezpieczeństwa w sklepach internetowych. 92 procent klientów e-sklepów pytanych o to, czy zwracają podczas zakupów uwagę na kwestie bezpieczeństwa stwierdziło, że tak. 72 procent badanych opuściło nawet stronę www, która nie była szyfrowana. A w określeniu tego, która jest wiarygodna i bezpieczna a która nie, pomaga dziś m.in. Google w przeglądarce Chrome wyróżniając witryny szyfrowane jako miejsca zaufane. Strony bez certyfikatu określane są z kolei jako niebezpieczne. Pytanie zatem do ciebie: czy sam zrobiłbyś w takich miejscach zakupy? No właśnie. A o tym, żeby na czas przygotowywanych wyprzedaży i akcji specjalnych, spojrzeć na sklep oczyma swojego klienta, też warto pamiętać.

Samych kupujących i nowe zamówienia może ci pomóc do sklepu przyciągnąć jego odświeżona wersja, wykorzystująca dedykowane świąteczne szablony, a już zwłaszcza dobrze zrobiona kampania AdWords. Niedawno publikowane na naszym blogu badania (które podsumowywały działania reklamowe w sklepach internetowych) informowały co prawda, że niewielu właścicieli wie, na czym to w ogóle polega, dlatego właśnie z myślą o nich powstała usługa Sklep z zamówieniami, która zapewnia prowadzenie efektywnej kampanii AdWords w każdym sklepie Shoper. Najlepszy przykład? Wiodący dostawca towarów z branży instalacyjno-sanitarnej, gazowej i centralnego ogrzewania, musiał stawić czoła rosnącej konkurencji w internecie i spadającym cenom, dlatego zlecił nam kampanię, która miała mu pozwolić wyróżnić się mocną ofertą. Efekt: po wydaniu 1000 zł, sklep zanotował przychód rzędu 16 tys. zł. Choć sam nie musiał się takimi działaniami zajmować. W okresie świątecznym jednak, pomoc przy prowadzeniu kampanii może mieć istotne znaczenie. Tak jak zresztą i inne kwestie, o które w twoim imieniu może również zadbać twój dostawca.

Materiał opublikowany został dzięki naszemu partnerowi, marce Shoper. Dziękujemy!
Źródło

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 5.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgmarketing_agency

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie