Google AdWords – funkcja automatycznego kierowania lub podobnych odbiorców

Posiadasz zbudowane listy remarketingowe, jednak chciałbyś aby ich zasięg był jeszcze większy. Czy zastanawiałeś się kiedyś jak rozszerzyć swoje listy remarketingowe, by docierać do nowych klientów? Są na to sposoby.

Google dało nam ciekawe funkcje do rozszerzania naszych list remarketingowych o użytkowników, którzy działają podobnie jak nasi wcześniej zgromadzeni. Jedną z opcji jest kierowanie na podobnych użytkowników, wartościowych potencjalnych klientów. Mogą to być osoby, które kupiły podobne produkty do oferowanych przez Ciebie, przeglądały podobne strony do Twojej lub mają podobne zainteresowania do istniejących klientów. Kierowanie na podobnych odbiorców pozwala zachować kontrolę nad budżetem i reklamami.

Druga funkcja to automatyczne kierowanie, które pozwala rozszerzyć istniejące listy remarketingowe tylko o tych odbiorców, którzy zapewniają duże prawdopodobieństwo konwersji. Według Google to najlepsza metoda stopniowego rozwoju marketingu. Jest to świetne rozwiązanie na początek, jednak reklamodawcy, którzy będą chcieli stosować bardziej zaawansowane techniki pozyskiwania nowych klientów, powinni skorzystać z pierwszej funkcji – podobni odbiorcy. Pozwala ona ustalić odpowiednie stawki, by pozyskać nowych klientów i wyświetlać trafne reklamy użytkownikom, którzy jeszcze nie odwiedzili Twojej strony. Podobni odbiorcy to prosta funckja, ukierunkowana na generowanie większego ruchu o dużej wartości. Wykorzystuje ona zasoby Google, zawierające dane o odbiorcach oparta o inteligentny algorytm modelowania według podobieństwa.

Jak korzystać z podobnych odbiorców?

  • najlepiej utworzyć oddzielną kampanię, aby móc dostosować budżet i przygotować trafne komunikaty,
  • zacząć z niższymi budżetami, aby sprawdzić, czy rzeczywiście ta funkcja jest odpowiednia dla Ciebie, Twojego produktu i biznesu,
  • na początku warto ustawić niższe stawki w stosunku do stawek w przypadku remarketingu,
  • obserwacja zachowań podobnych odbiorców na Twojej stronie, częsta weryfikacja współczynnika odrzuceń i poziomu konwersji,
  • kierowanie reklam na określone listy w zależności od celów marketingowych,
  • nie włączać żadnej dodatkowej opcji kierowania, bo może to ograniczyć ruch.

Google proponuje jeszcze jedną funkcję – odbiorcy na rynku. Jest to strategia kierowana na klientów ze środkowej części ścieżki, która może uzupełnić Twoje działania na początku  ścieżki. Przyciąga ona do witryny nowych, wartościowych klientów, którzy szukają oferowanych przez Ciebie produktów lub planują je kupić. Aby rozpocząć wystarczy utworzyć osobną grupę reklam lub kampanię dla swoich segmentów odbiorców na rynku. Należy pamiętać, aby kierować reklamy na segment, który ma największe znaczenie dla Twojego biznesu. Warto zachować ostrożność i testując tego rodzaju kampanie i funkcje, rozpocząć swoje działania od niskich budżetów i stawek, a następnie obserwując w jaki sposób przelicza się to na założone przez nas cele. Pamiętaj, że kampania musi być dla Ciebie opłacalna, czy to pod względem brandingowym czy sprzedażowym.


Warto doczytać:

Tworzenie najlepszej listy słów kluczowych

Kampania reklamowa dla e-sklepu

Konfiguracja remarketingu – jak to zrobić?

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 5.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgm-agencja-reklamy

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie