Alpol stawia na omnichannel

Misja firmy? Pomagać przedsiębiorcom osiągać ich cel. Narzędzia? Między innymi sklepy internetowe Shoper. Poznajcie lepiej Alpol.net.pl – jednego z naszych partnerów technologicznych.

„Wdrażamy, serwisujemy, rozwijamy i integrujemy” – piszą na swojej stronie, oferując od 2003 roku kompleksowe rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw (B2B). „Jako Złoty Partner Comarch zapewniamy naszym klientom profesjonalną obsługę na wszystkich etapach współpracy. Wśród naszych partnerów jest już ponad 600 firm i organizacji, reprezentujących różne branże” – dodają, w tym gronie wymieniając także platformę sklepów internetowych Shoper.

„Shoper to jeden z najczęściej wybieranych e-sklepów w naszym kraju, dlatego przeprowadzenie tego rodzaju integracji było tylko kwestią czasu” – mówi właściciel Alpol.net.pl, Przemysław Lepiarz. „Połączenie ze sobą tych dwóch systemów daje klientowi wiele korzyści, a podstawowymi funkcjami jest m.in. wymiana bazy produktowej między platformą Shoper a systemem Comarch, aktualizacja stanów magazynowych, aktualizacja cen, zmiana statusów na różnych krokach realizacji zamówienia czy automatyczne wgrywanie zamówień ze sklepu w Comarch ERP – wraz z rezerwacją towaru, utworzeniem KP na podstawie płatności elektronicznej i oczywiście bez udziału człowieka.”

„A według informacji, jakie mamy od naszych klientów, wybierają oni platformę Shoper ze względu na bardzo dużą ilość modułów, prostą i przejrzystą obsługę panelu administracyjnego oraz atrakcyjne warunki finansowe. Przy połączeniu z systemem Comarch ERP klient ma pełny zakres potrzebnych funkcjonalności, które sprawdzają się zarówno przy małej, jak i bardzo dużej skali generowanej sprzedaży.”

Wśród współpracowników firmy Alpol, są przedstawiciele wielu branż – sprzedawcy i dystrybutorzy kosmetyków, narzędzi, opon czy bielizny. Dlatego Przemysław Lepiarz hołduje zasadzie, że stosowane przez nią mechanizmy muszą być elastyczne i uniwersalne, gotowe do wdrożenia i nieograniczone specyfiką poszczególnych branż.
Specjaliści z Alpol zdają sobie sprawę, że w przypadku firm, które prowadzą sprzedaż poprzez wiele kanałów sprzedaży – nie tylko poprzez e-sklep, ale jednocześnie przez sklepy detaliczne, hurtownie oraz internetowe platformy sprzedażowe takie jak Allegro czy eBay – zachodzi potrzeba dwustronnej koordynacji stanów magazynowych oraz ewidencji fizycznej sprzedaży poszczególnych towarów.
„W takich przypadkach należy unikać sytuacji w której zakup poprzez e-sklep nie będzie kolidował w faktem braku tego towaru ze względu na np. sprzedaż detaliczną w tym samym czasie. Dlatego rozwiązania Alpol współpracujące z platformą Shoper zapewniają optymalne zarządzanie sprzedażą, poprzez kilka kanałów w tym samym czasie. Zapewniają one dwustronną komunikację między systemami Shoper i Comarch ERP, które wymieniają się stanami magazynowymi, cenami, płatnościami, zamówieniami czy statusami zamówień” – tłumaczą.

Przemysław Lepiarz, właściciel Alpol.net.pl

Przemysław Lepiarz, właściciel Alpol.net.pl

Weźmy przykład z życia wzięty, czyli z zakresu działalności firmy Alpol:
„Po przyjęciu zamówienia do systemu ERP możemy z nim zrobić praktycznie wszystko. Nasi klienci najczęściej korzystają z pełnego zakresu możliwej automatyzacji. Po przyjęciu zamówienia w sklepie Shoper, system Comarch zintegrowany naszymi narzędziami jest w stanie zatwierdzić zamówienie, wygenerować dokument sprzedaży, wydrukować dokument wydania na magazynie, poinformować klienta o statusie jego zamówienia (wraz z dostarczeniem dokumentu zakupu) i dalej – wygenerować list przewozowy konkretnej firmy kurierskiej. Jeśli towar nie jest dostępny na magazynie, system może go samodzielnie zamówić u naszego preferowanego dostawcy. Na każdym etapie obsługi możemy zlecić systemowi dodatkowe, dowolnie zdefiniowane zadania wg potrzeb klienta. Oczywiście, na każdym etapie pilnowany jest również stan magazynowy dziesiątek tysięcy produktów, dzięki czemu oferta sklepu jest zawsze aktualna – niezależnie od ilości źródeł, w których oferujemy produkty.”

A klienci są przecież różni. Jedna branża charakteryzuje się bardzo agresywną sezonowością, w innej ruch rozkłada się w miarę po równo. Prezes Alpol zapewnia, że właśnie dlatego firma zajmująca się wdrażaniem systemów ERP musi być gotowa na wszelkie okoliczności. Także te powodowane chęcią rozwijania sprzedaży poza lokalnym rynkiem.
„Polski e-commerce jest jednym z najszybciej rosnących rynków w Europie. Dla nikogo nie jest to już tajemnicą, że każda firma, chcąca się rozwijać, pojawia się w internecie, a jeśli już w nim jest to stara się maksymalnie rozszerzyć swoją obecność. Dziś nie jest też trudne wejście na zagraniczne rynki. Z zastosowaniem naszych mechanizmów możemy w ciągu kilku dni rozpocząć sprzedaż na całą Europę i USA – za pomocą serwisu eBay czy Amazona. Rozwój omnichannel jest bardzo ważny dla dobrze prosperujących firm, gdyż lepiej mieć kilka punktów podparcia. Rynek jest nieprzewidywalny, a wielokanałowość zapewnia nam większą stabilność ale też podstawową kwestię – zwiększenie sprzedaży” – podsumowuje. Czy to nie wystarczająca zachęta, by przyjrzeć się bliżej ich ofercie?

Materiał opublikowany został dzięki naszemu partnerowi, marce Shoper. Dziękujemy!
Źródło

No Comments

Leave a Reply

SKONTAKTUJ SIĘ


Wpadnij na kawę i dopytaj o szczegóły:

Adres:

cgmarketing.pl
ul. Łódzka 8/12 lok. 5.1
42-218 Częstochowa

Tel:

+48 531 731 317

E-Mail:

biuro@cgmarketing.pl

Account Manager

karol.niezgoda@cgmarketing.pl

Zapraszamy

24/7
cgmarketing_agency

IMIĘ/FIRMA (wymagane)

EMAIL(wymagane)

TELEFON (OPCJONALNIE)

Treść wiadomości

Pomyśl o swoim sukcesie. Twoją firmą zajmą się

młodzi i kreatywni w biznesie